A BUDAPEST LISZT FERENC NEMZETKÖZI REPÜLŐTÉR ONLINE PARKOLÓHELY-FOGLALÁSI RENDSZERÉNEK ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSES FELTÉTELEI
1. A SZOLGÁLTATÓ ÉS A SZOLGÁLTATÁS
1.1 A jelen Általános Szerződéses Feltételek (ÁSZF) a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren (Repülőtér) található parkolóhelyeknek a www.bud.hu honlapon vagy annak aloldalain a parkolo.bud.hu oldalon, online foglalási rendszeren keresztül történő foglalását és az erre vonatkozó díjfizetés általános feltételeit szabályozza.
1.2 A szolgáltató a Budapest Airport Zrt., a Repülőtér üzemeltetője (székhely: H-1185 Budapest, BUD Nemzetközi Repülőtér, cégjegyzékszám: 01-10-044665, egyedi adószám: 12724163-4-43; csoport adó azonosító.: 17781145-5-43).
1.3 A jelen ÁSZF keretében parkolásra rendelkezésre álló terület leírása a https://www.bud.hu/parkolas honlapon található.
1.4 A jelen ÁSZF szerinti eljárásnak megfelelő foglalás megerősítésekor a foglalás vonatkozásában szerződés jön létre, és a szolgáltató kötelezettséget vállal az ügyfél részére az általa igényelt időpontban a Repülőtér területén parkolóhely biztosítására. A lefoglalt parkolóhelyek nem kijelölt parkolóhelyek.
1.5 A jelen ÁSZF 2013. április 1-től, határozatlan ideig hatályos. A szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF rendelkezéseit bármikor egyoldalúan módosítani. A jelen ÁSZF-nek az ügyfél által történő elfogadása a foglalás lebonyolításának előfeltétele.
1.6 A jelen ÁSZF a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § (a) bekezdése szerinti fogyasztókra vonatkozik.
1.7 A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Repülőtérrend és a vonatkozó magyar jogszabályok rendelkezései, illetve az illetékes hatóságok előírásai az irányadók.
1.8 A különböző termékkategóriák és a vonatkozó listaárak a https://www.bud.hu/parkolas honlapon megtalálhatók. Az online árak bármikor változhatnak; az adott árajánlatok kizárólag a foglalás időpontjában érvényesek.
1.9 A Repülőtér parkolóinak használatára a https://www.bud.hu/parkolas honlapon megtalálható, külön általános szerződéses feltételek vonatkoznak.
1.10 Az ügyfélszolgálat elérhető e-mailen a puo@bud.hu címen.
2. FOGLALÁS
2.1 Parkolóhelyek online foglalása a www.bud.hu honlapon vagy annak aloldalain a parkolo.bud.hu oldalon lehetséges.
2.2 Egy foglalási munkafolyamat keretében egy parkolóhely foglalható. Parkolóhelyek a Repülőtér parkolóinak kapacitása függvényében foglalhatók.
2.3 A parkolóhely foglalása során az ügyfélnek meg kell adnia a parkolóba történő be- és kihajtás időpontját.
2.4 Parkolóhelyek foglalása a foglalásban megadott behajtási időpontot legalább 12 órával, de legfeljebb 12 hónappal megelőző időpontban lehetséges.
2.5 24 óránál rövidebb, illetve 60 napnál hosszabb időtartamra vonatkozóan foglalás nem bonyolítható.
2.6 A 2.4 és 2.5 pont szerinti foglalási időtartam kizárólag abban az esetben hosszabbítható meg, ha az igényelt hosszabbítási időszak egésze tekintetében parkolóhelyek állnak rendelkezésre.
2.7 A foglalás és a díjfizetés befejeztét nyomtatható, elektronikus, a foglalási számot és a díjfizetés megtörténtét rögzítő visszaigazolás erősíti meg. A foglalásról szóló visszaigazolás az ügyfél e-mail címére is megküldésre kerül PDF formátumban. A szolgáltató ezeket az információkat rendszerében tárolja, az ügyfeleknek azonban a PDF formátumban megküldött visszaigazolást ajánlatos kinyomtatniuk és megőrizniük. Amennyiben az ügyfél ezt bármikor igényli, a visszaigazolás egy példánya a Visszatérő ügyfél panelen a Foglalás módosítása menüpontban elérhető.
2.8 A foglalás kötelező érvényű; a visszaigazolás beérkeztét követően a felek között érvényes megállapodás jön létre.
3. FIZETÉSI FELTÉTELEK, SZÁMLÁZÁS
3.1 A Repülőtéren történő parkolás díjköteles; a parkolási díj kizárólag a foglalás időpontjában érvényes, és az ügyfél által kiválasztott jellemzőktől függ.
3.2 A parkolási díj a foglalás lebonyolításakor azonnal fizetendő.
3.3 A parkolási díj megfizetése a következő bankkártya típusokkal lehetséges: Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro vagy American Express.
3.4 Bankkártyával történő fizetés esetén az ügyfeleknek a kártya típusát, a kártyatulajdonos nevét, a kártya számát, lejárata időpontját és a biztonsági kódot kell megadniuk.
3.5 A bankkártya-adatokat a szolgáltató a foglalás időpontjától a Repülőtéren történő parkolás végéig rendszerében tárolja. Ezt követően a bankkártya-adatok a szolgáltató rendszeréből törlésre kerülnek.
3.6 Az ügyfél az online foglalási munkafolyamat sikeres befejezését követően ÁFÁ-s számla igénylésére jogosult. Az ÁFÁ-s számla igénylés közvetlenül a foglalás visszaigazolási felületen az ÁFÁ-s számla igénylés gombra kattintással indítható el, mely során meg kell adni a számla kiállításához szükséges adatokat (társaság neve, társaság adószáma, EU-s adószám, irányítószám, település, cím, e-mail cím). Amennyiben az ügyfél a számlaigénylést a foglalás visszaigazolási felületen elmulasztja, úgy foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon belül továbbra is lehetősége van számlaigénylésre e-mailben a vatprebooking@bud.hu e-mail címen keresztül az előzőekben meghatározott adatok elküldésével (foglalási azonosító, társaság neve, társaság adószáma, EU-s adószám, irányítószám, település, cím, e-mail cím). A foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon túl érkezett számlaigénylések visszautasításra kerülnek. A szolgáltató kizárólag elektronikus ÁFÁ-s számlát állít ki, melyet az ügyfél e-mail címére küld meg. Bizonyos speciális esetekben az ÁFÁ-s számla kiállítás nem lehetséges (pl. Adószám nélküli jogi személy esetén), ilyen esetben kérjük forduljon a parkoló ügyfélszolgálathoz a vatprebooking@bud.hu e-mail címen a foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon belül.
3.7 Amennyiben a gépjármű a foglalás szerinti időtartam végét megelőzően hagyja el a parkolót, az ügyfél nem jogosult a kihasználatlan időszakra vonatkozóan a parkolási díj visszatérítését igényelni.
3.8 Amennyiben az ügyfél bármilyen okból kifolyólag nem hagyja el a parkolót a gépjárművével a foglalás szerinti időtartam végén vagy azt megelőzően, az adott parkolóra vonatkozó listaáraknak megfelelő parkolási díj kerül felszámításra a foglalás szerinti időtartam végétől kezdve a gépjármű távozásáig. Az ügyfél a foglalás szerinti időtartamot meghaladó parkolásból származó esetleges díjkülönbözetet a parkolóból történő kihajtáskor köteles megfizetni.
3.9 Amennyiben a foglalás szerinti időtartam során az ügyfél a parkolóban egyáltalán nem jelenik meg gépjárművével, nem jogosult a kihasználatlan időszakra vonatkozóan a parkolási díj visszatérítését igényelni. Az ügyfél foglalása automatikusan törlésre kerül, amennyiben a foglalásában megadott behajtási időpontot követő 24 órában gépjárművével a parkolóban nem jelenik meg.
4. A PARKOLÓHELY HASZNÁLATA
4.1 Az ügyfél a foglalása alapján gépjárművével legkorábban 4 órával a foglalásában megadott behajtási időpontot megelőzően hajthat be a parkolóba; az előre foglalt parkolóhely rendelkezésre állása legkorábban ezen időponttól biztosított számára.
4.2 A parkolóba történő behajtáskor a szolgáltató rendszere az ügyfél gépjárművének a foglalási folyamat során megadott rendszámát felismeri, és a parkolójegyet annak megfelelően bocsátja ki. Amennyiben az ügyfél gépjárművének rendszámát a rendszer bármilyen okból kifolyólag 10 másodpercen belül nem ismeri fel, a behajtás, illetve a jegykiadás az ügyfél részére a fenti 2.7 pont szerint megküldött visszaigazolásban található vonalkódnak a parkoló bejáratánál található automata általi leolvasása alapján lehetséges.
4.3 A parkolóhelynek az ügyfél által történő használata a gépjármű parkolóba történő behajtásának tényleges időpontjától az onnan történő kihajtásáig tart.
4.4 A parkolóba történő behajtáskor az ügyfél a parkoló bejáratánál található automata jegykérő gombját ne nyomja meg, mivel ebben az esetben a rendszer nem tudja előfoglalással rendelkező ügyfélként azonosítani, így ez esetben rá a közzétett listaárak vonatkoznak. Ebben az esetben az ügyfél nem jogosult díjvisszatérítést igényelni.
5. LEMONDÁS ÉS VÁLTOZTATÁSOK
5.1 Az ügyfél a foglalás során választott terméktől függően jogosult a foglalás lemondására, illetve megváltoztatására. Az egyes termékek lemondására, illetve megváltoztatására vonatkozó feltételek a foglalás során a „további információ” linkre kattintva tekinthetők meg, a vonatkozó díjakkal együtt. Általánosságban azonban a foglalásban megadott behajtási időpontot megelőző 12 órában lemondás, illetve változtatás nem lehetséges.
5.2 Foglalás lemondása, illetve megváltoztatása esetén az ügyfélnek a parkolo.bud.hu oldalon a Visszatérő ügyfél panelen meg kell adnia a felhasználónevét és a jelszavát. Amennyiben az ügyfél visszatérítésre jogosult, a megfelelő összeg a lemondás, illetve változtatás időpontjától számított 30 napon belül átutalásra kerül a foglaláshoz használt bankkártyához tartozó bankszámlára.
5.3 A rendszer a változtatásokat lemondásként kezeli; az eredeti foglalás törlésre kerül, és új foglalás jön létre.
6. PANASZKEZELÉS
A jelen ÁSZF szerinti szolgáltatással kapcsolatos panaszt a fenti 1.10 pontban meghatározott elérhetőségekre lehet megküldeni.
7. A SZOLGÁLTATÓ FELELŐSSÉGE
A szolgáltató felelőssége a jelen ÁSZF rendelkezéseinek megsértése kapcsán a közvetlen károkra korlátozódik (a közvetett és a következményi károk, illetve az elmaradt haszon kapcsán a szolgáltató felelőssége kifejezetten ki van zárva), a vonatkozó magyar jogszabályoknak megfelelően.
8. VIS MAIOR
Amennyiben a jelen ÁSZF szerinti szolgáltatás szolgáltató általi teljesítését előre nem látható, neki fel nem róható körülmények késleltetik vagy teszik lehetetlenné, ideértve különösen, de nem kizárólag a háborút, terrorcselekményt (beleértve a terrorfenyegetést is), tűzvészt, sztrájkot, a Repülőtér egy részének vagy egészének bezárását és/vagy természeti csapást, a szolgáltató az ebből származó késedelem, illetve a szolgáltatás lehetetlenülése kapcsán a vonatkozó parkolási díj megtérítésén kívül semmilyen felelősséggel nem tartozik.
9. SZEMÉLYES ADATOK
9.1 Az ügyfelek személyes adatainak kezelésére vonatkozó adatkezelési szabályzat a http://www.bud.hu/utazas/kapcsolat/adatkezelesi_szabalyzat linken magyar nyelven.
9.2 A szolgáltató parkolóhelyeinek foglalása, illetve az azokért történő díjfizetés kapcsán az ügyfél köteles megadni nevét, gépjárművének rendszámát, e-mail címét és bankkártya adatait. Ezeket az információkat a szolgáltató saját rendszerében a díjfizetés feldolgozása céljából felhasználja, majd a foglalás befejeztét követő 1 éven belül törli, kivéve amennyiben az ügyfél újabb, ebben az időpontban még érvényes foglalást bonyolít (a bankkártya-adatok kivételével, a 3.5 pontnak megfelelően). A foglalási munkafolyamat megszakítása esetén adatok tárolására nem kerül sor.
9.3 Az adatok a foglalás lebonyolításához szükségesek, azonban az ügyfélnek bármikor lehetősége van megszakítani a foglalási munkafolyamatot, amennyiben a kért adatokat nem kívánja megadni.
9.4 A megadott adatokat a szolgáltató a foglalás feldolgozásán kívül semmilyen más célra nem használja fel, azokat harmadik személyek részére nem adja át, a bankkártya-adatok kivételével, melyeket a szolgáltató a kifizetés feldolgozása céljából átad az OTP Bank Nyrt. részére.
9.5 Az ügyfél mindenkor jogosult adataihoz hozzáférni, illetve pontatlan vagy félrevezető adatait javítani vagy törölni.
9.6 A személyes adatokkal kapcsolatos bármilyen kérdést a fenti 1.10 pontban meghatározott elérhetőségekre lehet megküldeni.
10. IRÁNYADÓ JOG
A jelen ÁSZF értelmezése, illetve a szolgáltató és az ügyfél jogai és kötelezettségei kapcsán felmerülő bármilyen kérdés tekintetében a magyar jog az irányadó.
11. JOGVITÁK RENDEZÉSE
A jelen szolgáltatással, vagy azzal összefüggésben, annak megszegésével, felmondásával, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkező esetleges viták eldöntésére kizárólag a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező magyar bíróságok jogosultak.
12. IRÁNYADÓ NYELV
A jelen ÁSZF angol és magyar nyelven készült. A két változat közötti bármilyen ellentmondás esetén a magyar nyelvű változat az irányadó.