- 1 Válassza ki a parkolóhelyet
-
2 Extra szolgáltatások
-
3 Személyes adatok
-
4 Ellenőrzés és fizetés
Az Ön találatai
- A behajtás dátuma
- 03/05/2024 06:00
- A kihajtás dátuma
- 03/05/2024 23:45
Tavasz
- Legközelebb a terminálhoz.
- Kedvezményes online ajánlat!
- Ingyenesen módosítható.
Törlés: A foglalás törlése esetén az ár 10%-a kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 12 órával törölheti.
Módosítás: A foglalás módosítása esetén módosítási díj nem kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 12 órával módosíthatja.
Járműre vonatkozó előírások: 6 méternél hosszabb vagy utánfutóval ellátott járművek nem hajthatnak be ebbe a parkolóba.
Parkolás – gyakran ismétlődő kérdések
A Budapest Airport parkoló foglalási rendszere egyszerű és gyors. Az alábbiakban olyan információkat foglaltunk össze, amelyek a parkolással, illetve a foglalásokkal kapcsolatosan ügyfeleink hasznára lehetnek.
- Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
- Pénzügyek
- Foglalások kezelése
- Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
- Általános parkolási információk
Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
Mennyivel előre lehet foglalni?
Foglalások legfeljebb 12 hónappal utazásának időpontját megelőzően bonyolíthatók, és a foglalás révén az időközben bekövetkező esetleges árváltozások Önre nem vonatkoznak. Amennyiben utazási tervei megváltoznak, foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően megváltoztathatja vagy törölheti.* *Egyes termékek esetében a módosítás, illetve törlés nem lehetséges, ezért kérjük, a foglalás során ellenőrizze a vonatkozó feltételeket.
Foglalhatok parkolóhelyet a mai napra?
Az Interneten csak több mint 12 órával a tervezett behajtás előtt lehet foglalni.
Mi a legrövidebb előre foglalható parkolási időtartam?
Minden előzetes foglalásnak legalább egy napra kell szólnia.
Mi a leghosszabb előre foglalható parkolási időtartam?
Parkolóhelyek legfeljebb 30 napra foglalhatók.
Mennyire fontos a rendszám a foglaláshoz?
Gépjárművének rendszáma fontos információ a foglalás szempontjából, mivel a parkolók bejáratainál rendszámfelismerő rendszer üzemel. Amennyiben a megadott rendszám nem megfelelő, ez lelassíthatja a bejutást a parkolókba.
Hogyan történik a parkolási díj kiszámítása?
A parkolási díjak 24 órás időszakokra. A foglalás keretében felszámított „napok” (24 órás időszakok) számát az Ön által a foglalás során megadott időpontok alapján számítjuk ki. Ha azonban a parkolóba történő behajtás, illetve az onnan történő kihajtás tényleges időpontja eltér az előzetesen megadottól, és ennek eredményeképpen a parkolás időtartama a foglaláshoz képest egy újabb 24 órás időszakba átnyúlik, akkor ezen időszak után az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj fizetendő. Az árak magyar forintban értendők, és a mindenkori áfát is magukban foglalják.
A foglalások után foglalási díjat számítanak fel?
A Budapest Airport Zrt. foglalási vagy kártyahasználati díjat, illetve semmilyen más rejtett költségelemet nem számít fel; Ön a megadott árat fizeti, és nem többet.
Mi az oka annak, hogy a kívánt parkolóra a foglalás során nem ad árajánlatot a rendszer?
Ha egy bizonyos, Ön által kiválasztott parkolóra nem ad árajánlatot a rendszer a foglalás során, akkor valószínűleg abban a parkolóban nem állnak rendelkezésre szabad, előre foglalható parkolóhelyek, esetleg az Ön által megadott minimális parkolási idő nem felel meg az adott parkoló használati feltételeinek.
Mi a teendő, ha a foglalási folyamat végén nem kapom meg a visszaigazolást, vagy az azt tartalmazó e-mailt?
Ebben az esetben a foglalás lebonyolítása nem volt sikeres, és a folyamatot meg kell ismételni.
Amennyiben az internetes felületen a foglalást sikeresen lebonyolította, de a visszaigazolást tartalmazó e-mailt nem kapta meg, ellenőrizze, hogy a vírusirtója nem blokkol-e bizonyos leveleket, vagy minősít bizonyos leveleket nem kívánatosnak (spam).
Kérjük, hogy a foglalási számot jegyezze fel. Ennek segítségével foglalását utazása előtt bármikor ellenőrizheti rendszerünkben, illetve legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás tervezett időpontját megelőzően az interneten keresztül foglalását módosíthatja vagy törölheti*. *Egyes termékek esetében a módosítás, illetve törlés nem lehetséges, ezért kérjük, a foglalás során ellenőrizze a vonatkozó feltételeket.
Pénzügyek
Milyen fizetési módok lehetségesek?
A Budapest Airport Zrt. rendszere MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron és American Express bankkártyákat fogad el.
A pénzügyi adataim biztonságban vannak?
A Budapest Airport Zrt. parkoló foglalási oldala SSL titkosítással védett szoftvert használ, ami az ilyen jellegű szolgáltatások esetében a szokásos megoldás. A szoftver az összes személyes adatot, beleértve a nevet, az e-mail címet és a kártyaszámot is kódolja.
A parkolási díjak az áfát is magukban foglalják?
Igen, a parkolási díjak a 27% áfát is tartalmazzák.
Hogyan igényelhetek áfás számlát?
Áfás számla igénylésére a foglalás sikeres befejezését követően van lehetőség. Ha áfás számlát szeretne, kérjük, hogy a foglalás napján küldje meg a szükséges adatokat (cégnév, adószám, EU-s adószám (nem kötelező), település, cím, irányítószám) és a foglalás-visszaigazolásként kapott PDF dokumentumot e-mailen a vatprebooking@bud.hu címre. Társaságunk kizárólag elektronikus áfás számlát állít ki, melyet az Ön e-mail címére küldünk meg.
A bankkártyámra terhelt parkolási díjjal kapcsolatos kérdésemet hol és hogyan tudom feltenni?
Keresse a Budapest Airport Parkoló Ügyfélszolgálatát e-mailen a puo@bud.hu címen, és fejtse ki kérdését. Kérjük, hogy az összes szükséges adatot adja meg:
- Név
- Foglalási szám
- A parkoló neve
- Behajtás időpontja
- Kihajtás időpontja
- Parkolási díj
- A foglaláshoz használt rendszám
- Napközben elérhető telefonszám
Foglalások kezelése
Honnan bizonyosodhatok meg arról, hogy a foglalásom sikeres volt?
A foglalás sikeres befejezését követően e-mailen visszaigazolást küldünk Önnek, mely a foglalási számot is tartalmazza. Kérjük, hogy az e-mailhez PDF dokumentum formájában csatolt visszaigazolást nyomtassa ki és hozza magával a repülőtérre. Amennyiben nem kap visszaigazoló e-mailt, kérjük, lépjen be a „Foglalás módosítása” menüpontba, és nyomtassa ki a visszaigazolást a rendszerből.
Törölhetem a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően törölheti. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően a parkolási díj egy részét visszatérítjük Önnek. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Módosíthatom a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően bármikor módosíthatja. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően módosítási díjat számítunk fel. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy módosítás esetén az eredeti foglalás törlődik, és a módosítás sikeres lebonyolítását követően a rendszer új visszaigazolást küld.
A foglalásom módosítása, illetve törlése esetén díjat számítanak fel?
Igen, foglalás módosítása vagy törlése esetén a parkolási díj egy bizonyos százalékának megfelelő díj kerül felszámításra, melynek mértéke az egyes termékek esetében eltérő. Kérjük, hogy a termék kiválasztását megelőzően tekintse meg az annak módosítására vagy törlésére vonatkozó százalékos díjat az „Információ” linkre kattintva.
Foglalással rendelkezem, de nem találom a foglalási számomat.
A foglalási szám a visszaigazoló e-mail tetején található. Probléma esetén kérjük, használja a
„Foglalás módosítása” internetes menüpontot, ahol korábbi foglalásait megtekintheti.
Mi a teendő, ha egy másik gépjárművel szeretnék a repülőtéren parkolni, mint aminek a rendszámát megadtam?
Foglalását, illetve az abban szereplő rendszámot legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja.
Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
Mi a teendő, amikor a parkoló bejáratához érek?
A repülőtérre történő megérkezéskor kérjük, hajtson a foglalásban szereplő parkolóhoz. A parkoló bejáratánál található sorompónál várjon néhány másodpercet, ameddig a rendszer leolvassa és felismeri a rendszámát, és parkolójegyet ad. Amennyiben az automata nem ad parkolójegyet, kérjük, hogy a visszaigazoló dokumentum jobb felső sarkában található vonalkódot tartsa a parkoló bejáratánál található automatánál lévő olvasóhoz, és az automata kiadja parkolójegyét. Kérjük, hogy a parkolójegyet tartsa magánál, mivel a kihajtáshoz szüksége lesz rá. (Kérjük, hogy a parkoló bejáratánál a jegykérő gombot NE NYOMJA MEG, mert ebben az esetben a rendszer nem tudja foglalással rendelkező ügyfélként azonosítani.)
Mi a teendő, ha az utazást követően visszatértem a parkolóba?
Kihajtáskor kérjük, hogy a bejáratnál kapott jegyet helyezze be a kijáratnál lévő automatába, és a sorompó automatikusan ki fog nyílni.
Mi a teendő, ha a parkolóban nem indul el az autóm?
Fáradjon a Terminál Parkoló közepén található Parkoló Ügyfélszolgálatra, és a parkoló ügyintéző legjobb tudása szerint megpróbál segíteni Önnek.
Mi a teendő, ha visszatéréskor késik a gépem?
Ha késik a gépe, és ebből kifolyólag a foglalásában szereplő kihajtási időpontot túllépi, a foglalásán kívüli időtartamra, a 24 órás periódusok száma alapján parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal.
Mi történik akkor, ha elhagyom a parkolót, majd visszatérek oda?
A parkolót a foglalási időszak során bármikor elhagyhatja, azonban a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőző kihajtás esetén a parkolási díjkülönbözetet nem áll módunkban megtéríteni Önnek. Amennyiben ismételten behajt a parkolóba, ezt az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj ellenében teheti meg.
Mi a teendő akkor, ha előre nem látható okokból a tervezettnél korábban térek vissza az utamról? A kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat visszatérítik?
Amennyiben a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőzően érkezik vissza a parkolóba, a kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat nem áll módunkban megtéríteni. A kijáratnál a sorompó ugyanúgy automatikusan ki fog nyílni, mintha a foglalás utolsó napján távozott volna.
Mi történik, ha az internetes előfoglalásban megadott behajtási időpontot megelőzően érkezem meg a parkolóba?
A rendszer az előfoglalást legfeljebb 4 órával a megadott behajtási időpontot megelőzően, illetve legfeljebb 24 órával a megadott behajtási időpontot követően ismeri fel. Például, ha behajtási időpontként egy adott napon délelőtt 10 órát adott meg, akkor a rendszer aznap reggel 6 óra és másnap délelőtt 9:59 között bármikor felismeri a foglalást, és beengedi Önt a parkolóba.
Mi történik, ha a foglalásomban szereplő parkoló bejáratánál a rendszer nem ismeri fel a gépjárművem rendszámát?
A foglalásában szereplő parkoló bejáratához történő megérkezésekor az előfoglalás tényét elsődlegesen rendszáma alapján azonosítjuk, így alapesetben a rendszernek a rendszám alapján fel kell ismernie, hogy előfoglalással rendelkező ügyfélről van szó. Amennyiben a rendszer nem ismeri fel gépjárműve rendszámát, kérjük, hogy a visszaigazoló dokumentumon található vonalkódot tartsa a parkoló bejáratánál található automatánál lévő olvasóhoz. Amennyiben a vonalkód nem működik, kérjük, nyomja meg az automatán található Információ hívógombot, és kollégáink tájékoztatják a további teendőkről.
Mi a teendő, ha az utazási terveim megváltoznak, és a parkolóba történő behajtást követően meg kívánom hosszabbítani a foglalásban szereplő parkolási időtartamot?
A parkolóba történő behajtást követően a foglalás módosítására nincs lehetőség. Ebben az esetben a foglalásán kívüli időtartamra parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal. A kihajtás érdekében kérjük, hogy a foglalásán kívüli időtartamra vonatkozó parkolási díjat a fizető-automaták valamelyikénél szíveskedjen rendezni.
Mi történik akkor, ha előre nem látható probléma merül fel az utazás napján, például a járatomat törlik? Törölhető vagy módosítható a foglalásom ebben az esetben?
Foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja, illetve törölheti. Ezt követően a foglalás módosítására, törlésére nincs lehetőség.
Mi történik akkor, ha a foglalásommal kapcsolatos adatokat nem hozom magammal a repülőtérre?
Parkolóinkban rendszámfelismerő rendszer üzemel; amennyiben foglalással rendelkező ügyfeleink pontosan követik a behajtási eljárást, a sorompó alapesetben automatikusan kinyílik. Amennyiben a rendszer nem ismeri fel gépjárműve rendszámát, és Ön elfelejtette magával hozni a visszaigazolást, a rendszer nem fogja tudni Önt előfoglalással rendelkező ügyfélként azonosítani. Ebben az esetben, amennyiben behajt a parkolóba, az adott időpontban ott érvényes parkolási díj vonatkozik majd Önre.
Általános parkolási információk
Milyen nyitva tartással üzemelnek a parkolók?
Az összes parkolónk folyamatos nyitva tartással üzemel.
Hogyan tudom megtalálni a foglalásban szereplő parkolót?
A visszaigazoló dokumentum tartalmaz egy a parkolóink elhelyezkedését ábrázoló térképet, illetve a bejáratok GPS koordinátáit.
A parkolókban van érvényben a gépjárművek magasságára vonatkozó korlátozás?
Az interneten foglalható parkolóinkban a gépjárművek magasságára vonatkozó korlátozás nincs érvényben.
Mozgássérültek számára hogyan kell parkolóhelyet foglalni az interneten keresztül?
A mozgássérültek számára ugyanúgy kell parkolóhelyeket foglalni, mint bármilyen más ügyfél részére. A foglalásban szereplő parkolóba történő behajtáskor kérjük, hajtson az adott parkolónak a terminálépülethez legközelebb eső részéhez, és keresse a mozgássérültek számára fenntartott parkolóhelyeket.
A parkolókban van érvényben a gépjárműtípusokra vonatkozó korlátozás?
A parkolót használó gépjárművek legfeljebb 6 méter hosszúak lehetnek, és utánfutó vagy vontatmány nem lehet hozzájuk kapcsolva.
Melyek a parkolókban aktuálisan érvényes árak?
A parkolási termék kiválasztása során az adott időpontban érvényes parkolási díjak áthúzással vannak megjelenítve rendszerünkben.
Hogyan nyújthatom be a szolgáltatással kapcsolatos panaszomat?
Kérjük, hogy panaszát a www.bud.hu honlapon megtalálható véleménykártya segítségével küldje meg részünkre.
Flex
- Legközelebb a terminálhoz.
- Kedvezményes online ajánlat!
- Ingyenesen módosítható.
Törlés: A foglalás törlése esetén az ár 10%-a kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 12 órával törölheti.
Módosítás: A foglalás módosítása esetén módosítási díj nem kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 12 órával módosíthatja.
Járműre vonatkozó előírások: 6 méternél hosszabb vagy utánfutóval ellátott járművek nem hajthatnak be ebbe a parkolóba.
Parkolás – gyakran ismétlődő kérdések
A Budapest Airport parkoló foglalási rendszere egyszerű és gyors. Az alábbiakban olyan információkat foglaltunk össze, amelyek a parkolással, illetve a foglalásokkal kapcsolatosan ügyfeleink hasznára lehetnek.
- Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
- Pénzügyek
- Foglalások kezelése
- Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
- Általános parkolási információk
Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
Mennyivel előre lehet foglalni?
Foglalások legfeljebb 12 hónappal utazásának időpontját megelőzően bonyolíthatók, és a foglalás révén az időközben bekövetkező esetleges árváltozások Önre nem vonatkoznak. Amennyiben utazási tervei megváltoznak, foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően megváltoztathatja vagy törölheti.* *Egyes termékek esetében a módosítás, illetve törlés nem lehetséges, ezért kérjük, a foglalás során ellenőrizze a vonatkozó feltételeket.
Foglalhatok parkolóhelyet a mai napra?
Az Interneten csak több mint 12 órával a tervezett behajtás előtt lehet foglalni.
Mi a legrövidebb előre foglalható parkolási időtartam?
Minden előzetes foglalásnak legalább egy napra kell szólnia.
Mi a leghosszabb előre foglalható parkolási időtartam?
Parkolóhelyek legfeljebb 30 napra foglalhatók.
Mennyire fontos a rendszám a foglaláshoz?
Gépjárművének rendszáma fontos információ a foglalás szempontjából, mivel a parkolók bejáratainál rendszámfelismerő rendszer üzemel. Amennyiben a megadott rendszám nem megfelelő, ez lelassíthatja a bejutást a parkolókba.
Hogyan történik a parkolási díj kiszámítása?
A parkolási díjak 24 órás időszakokra. A foglalás keretében felszámított „napok” (24 órás időszakok) számát az Ön által a foglalás során megadott időpontok alapján számítjuk ki. Ha azonban a parkolóba történő behajtás, illetve az onnan történő kihajtás tényleges időpontja eltér az előzetesen megadottól, és ennek eredményeképpen a parkolás időtartama a foglaláshoz képest egy újabb 24 órás időszakba átnyúlik, akkor ezen időszak után az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj fizetendő. Az árak magyar forintban értendők, és a mindenkori áfát is magukban foglalják.
A foglalások után foglalási díjat számítanak fel?
A Budapest Airport Zrt. foglalási vagy kártyahasználati díjat, illetve semmilyen más rejtett költségelemet nem számít fel; Ön a megadott árat fizeti, és nem többet.
Mi az oka annak, hogy a kívánt parkolóra a foglalás során nem ad árajánlatot a rendszer?
Ha egy bizonyos, Ön által kiválasztott parkolóra nem ad árajánlatot a rendszer a foglalás során, akkor valószínűleg abban a parkolóban nem állnak rendelkezésre szabad, előre foglalható parkolóhelyek, esetleg az Ön által megadott minimális parkolási idő nem felel meg az adott parkoló használati feltételeinek.
Mi a teendő, ha a foglalási folyamat végén nem kapom meg a visszaigazolást, vagy az azt tartalmazó e-mailt?
Ebben az esetben a foglalás lebonyolítása nem volt sikeres, és a folyamatot meg kell ismételni.
Amennyiben az internetes felületen a foglalást sikeresen lebonyolította, de a visszaigazolást tartalmazó e-mailt nem kapta meg, ellenőrizze, hogy a vírusirtója nem blokkol-e bizonyos leveleket, vagy minősít bizonyos leveleket nem kívánatosnak (spam).
Kérjük, hogy a foglalási számot jegyezze fel. Ennek segítségével foglalását utazása előtt bármikor ellenőrizheti rendszerünkben, illetve legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás tervezett időpontját megelőzően az interneten keresztül foglalását módosíthatja vagy törölheti*. *Egyes termékek esetében a módosítás, illetve törlés nem lehetséges, ezért kérjük, a foglalás során ellenőrizze a vonatkozó feltételeket.
Pénzügyek
Milyen fizetési módok lehetségesek?
A Budapest Airport Zrt. rendszere MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron és American Express bankkártyákat fogad el.
A pénzügyi adataim biztonságban vannak?
A Budapest Airport Zrt. parkoló foglalási oldala SSL titkosítással védett szoftvert használ, ami az ilyen jellegű szolgáltatások esetében a szokásos megoldás. A szoftver az összes személyes adatot, beleértve a nevet, az e-mail címet és a kártyaszámot is kódolja.
A parkolási díjak az áfát is magukban foglalják?
Igen, a parkolási díjak a 27% áfát is tartalmazzák.
Hogyan igényelhetek áfás számlát?
Áfás számla igénylésére a foglalás sikeres befejezését követően van lehetőség. Ha áfás számlát szeretne, kérjük, hogy a foglalás napján küldje meg a szükséges adatokat (cégnév, adószám, EU-s adószám (nem kötelező), település, cím, irányítószám) és a foglalás-visszaigazolásként kapott PDF dokumentumot e-mailen a vatprebooking@bud.hu címre. Társaságunk kizárólag elektronikus áfás számlát állít ki, melyet az Ön e-mail címére küldünk meg.
A bankkártyámra terhelt parkolási díjjal kapcsolatos kérdésemet hol és hogyan tudom feltenni?
Keresse a Budapest Airport Parkoló Ügyfélszolgálatát e-mailen a puo@bud.hu címen, és fejtse ki kérdését. Kérjük, hogy az összes szükséges adatot adja meg:
- Név
- Foglalási szám
- A parkoló neve
- Behajtás időpontja
- Kihajtás időpontja
- Parkolási díj
- A foglaláshoz használt rendszám
- Napközben elérhető telefonszám
Foglalások kezelése
Honnan bizonyosodhatok meg arról, hogy a foglalásom sikeres volt?
A foglalás sikeres befejezését követően e-mailen visszaigazolást küldünk Önnek, mely a foglalási számot is tartalmazza. Kérjük, hogy az e-mailhez PDF dokumentum formájában csatolt visszaigazolást nyomtassa ki és hozza magával a repülőtérre. Amennyiben nem kap visszaigazoló e-mailt, kérjük, lépjen be a „Foglalás módosítása” menüpontba, és nyomtassa ki a visszaigazolást a rendszerből.
Törölhetem a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően törölheti. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően a parkolási díj egy részét visszatérítjük Önnek. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Módosíthatom a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően bármikor módosíthatja. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően módosítási díjat számítunk fel. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy módosítás esetén az eredeti foglalás törlődik, és a módosítás sikeres lebonyolítását követően a rendszer új visszaigazolást küld.
A foglalásom módosítása, illetve törlése esetén díjat számítanak fel?
Igen, foglalás módosítása vagy törlése esetén a parkolási díj egy bizonyos százalékának megfelelő díj kerül felszámításra, melynek mértéke az egyes termékek esetében eltérő. Kérjük, hogy a termék kiválasztását megelőzően tekintse meg az annak módosítására vagy törlésére vonatkozó százalékos díjat az „Információ” linkre kattintva.
Foglalással rendelkezem, de nem találom a foglalási számomat.
A foglalási szám a visszaigazoló e-mail tetején található. Probléma esetén kérjük, használja a
„Foglalás módosítása” internetes menüpontot, ahol korábbi foglalásait megtekintheti.
Mi a teendő, ha egy másik gépjárművel szeretnék a repülőtéren parkolni, mint aminek a rendszámát megadtam?
Foglalását, illetve az abban szereplő rendszámot legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja.
Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
Mi a teendő, amikor a parkoló bejáratához érek?
A repülőtérre történő megérkezéskor kérjük, hajtson a foglalásban szereplő parkolóhoz. A parkoló bejáratánál található sorompónál várjon néhány másodpercet, ameddig a rendszer leolvassa és felismeri a rendszámát, és parkolójegyet ad. Amennyiben az automata nem ad parkolójegyet, kérjük, hogy a visszaigazoló dokumentum jobb felső sarkában található vonalkódot tartsa a parkoló bejáratánál található automatánál lévő olvasóhoz, és az automata kiadja parkolójegyét. Kérjük, hogy a parkolójegyet tartsa magánál, mivel a kihajtáshoz szüksége lesz rá. (Kérjük, hogy a parkoló bejáratánál a jegykérő gombot NE NYOMJA MEG, mert ebben az esetben a rendszer nem tudja foglalással rendelkező ügyfélként azonosítani.)
Mi a teendő, ha az utazást követően visszatértem a parkolóba?
Kihajtáskor kérjük, hogy a bejáratnál kapott jegyet helyezze be a kijáratnál lévő automatába, és a sorompó automatikusan ki fog nyílni.
Mi a teendő, ha a parkolóban nem indul el az autóm?
Fáradjon a Terminál Parkoló közepén található Parkoló Ügyfélszolgálatra, és a parkoló ügyintéző legjobb tudása szerint megpróbál segíteni Önnek.
Mi a teendő, ha visszatéréskor késik a gépem?
Ha késik a gépe, és ebből kifolyólag a foglalásában szereplő kihajtási időpontot túllépi, a foglalásán kívüli időtartamra, a 24 órás periódusok száma alapján parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal.
Mi történik akkor, ha elhagyom a parkolót, majd visszatérek oda?
A parkolót a foglalási időszak során bármikor elhagyhatja, azonban a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőző kihajtás esetén a parkolási díjkülönbözetet nem áll módunkban megtéríteni Önnek. Amennyiben ismételten behajt a parkolóba, ezt az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj ellenében teheti meg.
Mi a teendő akkor, ha előre nem látható okokból a tervezettnél korábban térek vissza az utamról? A kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat visszatérítik?
Amennyiben a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőzően érkezik vissza a parkolóba, a kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat nem áll módunkban megtéríteni. A kijáratnál a sorompó ugyanúgy automatikusan ki fog nyílni, mintha a foglalás utolsó napján távozott volna.
Mi történik, ha az internetes előfoglalásban megadott behajtási időpontot megelőzően érkezem meg a parkolóba?
A rendszer az előfoglalást legfeljebb 4 órával a megadott behajtási időpontot megelőzően, illetve legfeljebb 24 órával a megadott behajtási időpontot követően ismeri fel. Például, ha behajtási időpontként egy adott napon délelőtt 10 órát adott meg, akkor a rendszer aznap reggel 6 óra és másnap délelőtt 9:59 között bármikor felismeri a foglalást, és beengedi Önt a parkolóba.
Mi történik, ha a foglalásomban szereplő parkoló bejáratánál a rendszer nem ismeri fel a gépjárművem rendszámát?
A foglalásában szereplő parkoló bejáratához történő megérkezésekor az előfoglalás tényét elsődlegesen rendszáma alapján azonosítjuk, így alapesetben a rendszernek a rendszám alapján fel kell ismernie, hogy előfoglalással rendelkező ügyfélről van szó. Amennyiben a rendszer nem ismeri fel gépjárműve rendszámát, kérjük, hogy a visszaigazoló dokumentumon található vonalkódot tartsa a parkoló bejáratánál található automatánál lévő olvasóhoz. Amennyiben a vonalkód nem működik, kérjük, nyomja meg az automatán található Információ hívógombot, és kollégáink tájékoztatják a további teendőkről.
Mi a teendő, ha az utazási terveim megváltoznak, és a parkolóba történő behajtást követően meg kívánom hosszabbítani a foglalásban szereplő parkolási időtartamot?
A parkolóba történő behajtást követően a foglalás módosítására nincs lehetőség. Ebben az esetben a foglalásán kívüli időtartamra parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal. A kihajtás érdekében kérjük, hogy a foglalásán kívüli időtartamra vonatkozó parkolási díjat a fizető-automaták valamelyikénél szíveskedjen rendezni.
Mi történik akkor, ha előre nem látható probléma merül fel az utazás napján, például a járatomat törlik? Törölhető vagy módosítható a foglalásom ebben az esetben?
Foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja, illetve törölheti. Ezt követően a foglalás módosítására, törlésére nincs lehetőség.
Mi történik akkor, ha a foglalásommal kapcsolatos adatokat nem hozom magammal a repülőtérre?
Parkolóinkban rendszámfelismerő rendszer üzemel; amennyiben foglalással rendelkező ügyfeleink pontosan követik a behajtási eljárást, a sorompó alapesetben automatikusan kinyílik. Amennyiben a rendszer nem ismeri fel gépjárműve rendszámát, és Ön elfelejtette magával hozni a visszaigazolást, a rendszer nem fogja tudni Önt előfoglalással rendelkező ügyfélként azonosítani. Ebben az esetben, amennyiben behajt a parkolóba, az adott időpontban ott érvényes parkolási díj vonatkozik majd Önre.
Általános parkolási információk
Milyen nyitva tartással üzemelnek a parkolók?
Az összes parkolónk folyamatos nyitva tartással üzemel.
Hogyan tudom megtalálni a foglalásban szereplő parkolót?
A visszaigazoló dokumentum tartalmaz egy a parkolóink elhelyezkedését ábrázoló térképet, illetve a bejáratok GPS koordinátáit.
A parkolókban van érvényben a gépjárművek magasságára vonatkozó korlátozás?
Az interneten foglalható parkolóinkban a gépjárművek magasságára vonatkozó korlátozás nincs érvényben.
Mozgássérültek számára hogyan kell parkolóhelyet foglalni az interneten keresztül?
A mozgássérültek számára ugyanúgy kell parkolóhelyeket foglalni, mint bármilyen más ügyfél részére. A foglalásban szereplő parkolóba történő behajtáskor kérjük, hajtson az adott parkolónak a terminálépülethez legközelebb eső részéhez, és keresse a mozgássérültek számára fenntartott parkolóhelyeket.
A parkolókban van érvényben a gépjárműtípusokra vonatkozó korlátozás?
A parkolót használó gépjárművek legfeljebb 6 méter hosszúak lehetnek, és utánfutó vagy vontatmány nem lehet hozzájuk kapcsolva.
Melyek a parkolókban aktuálisan érvényes árak?
A parkolási termék kiválasztása során az adott időpontban érvényes parkolási díjak áthúzással vannak megjelenítve rendszerünkben.
Hogyan nyújthatom be a szolgáltatással kapcsolatos panaszomat?
Kérjük, hogy panaszát a www.bud.hu honlapon megtalálható véleménykártya segítségével küldje meg részünkre.
Flex
- Legközelebb a terminálhoz.
- Ingyenesen módosítható.
Törlés: A foglalás törlése esetén az ár 10%-a kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 12 órával törölheti.
Módosítás: A foglalás módosítása esetén módosítási díj nem kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 12 órával módosíthatja.
Járműre vonatkozó előírások: 6 méternél hosszabb vagy utánfutóval ellátott járművek nem hajthatnak be ebbe a parkolóba.
Parkolás – gyakran ismétlődő kérdések
A Budapest Airport parkoló foglalási rendszere egyszerű és gyors. Az alábbiakban olyan információkat foglaltunk össze, amelyek a parkolással, illetve a foglalásokkal kapcsolatosan ügyfeleink hasznára lehetnek.
- Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
- Pénzügyek
- Foglalások kezelése
- Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
- Általános parkolási információk
Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
Mennyivel előre lehet foglalni?
Foglalások legfeljebb 12 hónappal utazásának időpontját megelőzően bonyolíthatók, és a foglalás révén az időközben bekövetkező esetleges árváltozások Önre nem vonatkoznak. Amennyiben utazási tervei megváltoznak, foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően megváltoztathatja vagy törölheti.* *Egyes termékek esetében a módosítás, illetve törlés nem lehetséges, ezért kérjük, a foglalás során ellenőrizze a vonatkozó feltételeket.
Foglalhatok parkolóhelyet a mai napra?
Az Interneten csak több mint 12 órával a tervezett behajtás előtt lehet foglalni.
Mi a legrövidebb előre foglalható parkolási időtartam?
Minden előzetes foglalásnak legalább egy napra kell szólnia.
Mi a leghosszabb előre foglalható parkolási időtartam?
Parkolóhelyek legfeljebb 30 napra foglalhatók.
Mennyire fontos a rendszám a foglaláshoz?
Gépjárművének rendszáma fontos információ a foglalás szempontjából, mivel a parkolók bejáratainál rendszámfelismerő rendszer üzemel. Amennyiben a megadott rendszám nem megfelelő, ez lelassíthatja a bejutást a parkolókba.
Hogyan történik a parkolási díj kiszámítása?
A parkolási díjak 24 órás időszakokra. A foglalás keretében felszámított „napok” (24 órás időszakok) számát az Ön által a foglalás során megadott időpontok alapján számítjuk ki. Ha azonban a parkolóba történő behajtás, illetve az onnan történő kihajtás tényleges időpontja eltér az előzetesen megadottól, és ennek eredményeképpen a parkolás időtartama a foglaláshoz képest egy újabb 24 órás időszakba átnyúlik, akkor ezen időszak után az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj fizetendő. Az árak magyar forintban értendők, és a mindenkori áfát is magukban foglalják.
A foglalások után foglalási díjat számítanak fel?
A Budapest Airport Zrt. foglalási vagy kártyahasználati díjat, illetve semmilyen más rejtett költségelemet nem számít fel; Ön a megadott árat fizeti, és nem többet.
Mi az oka annak, hogy a kívánt parkolóra a foglalás során nem ad árajánlatot a rendszer?
Ha egy bizonyos, Ön által kiválasztott parkolóra nem ad árajánlatot a rendszer a foglalás során, akkor valószínűleg abban a parkolóban nem állnak rendelkezésre szabad, előre foglalható parkolóhelyek, esetleg az Ön által megadott minimális parkolási idő nem felel meg az adott parkoló használati feltételeinek.
Mi a teendő, ha a foglalási folyamat végén nem kapom meg a visszaigazolást, vagy az azt tartalmazó e-mailt?
Ebben az esetben a foglalás lebonyolítása nem volt sikeres, és a folyamatot meg kell ismételni.
Amennyiben az internetes felületen a foglalást sikeresen lebonyolította, de a visszaigazolást tartalmazó e-mailt nem kapta meg, ellenőrizze, hogy a vírusirtója nem blokkol-e bizonyos leveleket, vagy minősít bizonyos leveleket nem kívánatosnak (spam).
Kérjük, hogy a foglalási számot jegyezze fel. Ennek segítségével foglalását utazása előtt bármikor ellenőrizheti rendszerünkben, illetve legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás tervezett időpontját megelőzően az interneten keresztül foglalását módosíthatja vagy törölheti*. *Egyes termékek esetében a módosítás, illetve törlés nem lehetséges, ezért kérjük, a foglalás során ellenőrizze a vonatkozó feltételeket.
Pénzügyek
Milyen fizetési módok lehetségesek?
A Budapest Airport Zrt. rendszere MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron és American Express bankkártyákat fogad el.
A pénzügyi adataim biztonságban vannak?
A Budapest Airport Zrt. parkoló foglalási oldala SSL titkosítással védett szoftvert használ, ami az ilyen jellegű szolgáltatások esetében a szokásos megoldás. A szoftver az összes személyes adatot, beleértve a nevet, az e-mail címet és a kártyaszámot is kódolja.
A parkolási díjak az áfát is magukban foglalják?
Igen, a parkolási díjak a 27% áfát is tartalmazzák.
Hogyan igényelhetek áfás számlát?
Áfás számla igénylésére a foglalás sikeres befejezését követően van lehetőség. Ha áfás számlát szeretne, kérjük, hogy a foglalás napján küldje meg a szükséges adatokat (cégnév, adószám, EU-s adószám (nem kötelező), település, cím, irányítószám) és a foglalás-visszaigazolásként kapott PDF dokumentumot e-mailen a vatprebooking@bud.hu címre. Társaságunk kizárólag elektronikus áfás számlát állít ki, melyet az Ön e-mail címére küldünk meg.
A bankkártyámra terhelt parkolási díjjal kapcsolatos kérdésemet hol és hogyan tudom feltenni?
Keresse a Budapest Airport Parkoló Ügyfélszolgálatát e-mailen a puo@bud.hu címen, és fejtse ki kérdését. Kérjük, hogy az összes szükséges adatot adja meg:
- Név
- Foglalási szám
- A parkoló neve
- Behajtás időpontja
- Kihajtás időpontja
- Parkolási díj
- A foglaláshoz használt rendszám
- Napközben elérhető telefonszám
Foglalások kezelése
Honnan bizonyosodhatok meg arról, hogy a foglalásom sikeres volt?
A foglalás sikeres befejezését követően e-mailen visszaigazolást küldünk Önnek, mely a foglalási számot is tartalmazza. Kérjük, hogy az e-mailhez PDF dokumentum formájában csatolt visszaigazolást nyomtassa ki és hozza magával a repülőtérre. Amennyiben nem kap visszaigazoló e-mailt, kérjük, lépjen be a „Foglalás módosítása” menüpontba, és nyomtassa ki a visszaigazolást a rendszerből.
Törölhetem a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően törölheti. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően a parkolási díj egy részét visszatérítjük Önnek. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Módosíthatom a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően bármikor módosíthatja. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően módosítási díjat számítunk fel. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy módosítás esetén az eredeti foglalás törlődik, és a módosítás sikeres lebonyolítását követően a rendszer új visszaigazolást küld.
A foglalásom módosítása, illetve törlése esetén díjat számítanak fel?
Igen, foglalás módosítása vagy törlése esetén a parkolási díj egy bizonyos százalékának megfelelő díj kerül felszámításra, melynek mértéke az egyes termékek esetében eltérő. Kérjük, hogy a termék kiválasztását megelőzően tekintse meg az annak módosítására vagy törlésére vonatkozó százalékos díjat az „Információ” linkre kattintva.
Foglalással rendelkezem, de nem találom a foglalási számomat.
A foglalási szám a visszaigazoló e-mail tetején található. Probléma esetén kérjük, használja a
„Foglalás módosítása” internetes menüpontot, ahol korábbi foglalásait megtekintheti.
Mi a teendő, ha egy másik gépjárművel szeretnék a repülőtéren parkolni, mint aminek a rendszámát megadtam?
Foglalását, illetve az abban szereplő rendszámot legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja.
Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
Mi a teendő, amikor a parkoló bejáratához érek?
A repülőtérre történő megérkezéskor kérjük, hajtson a foglalásban szereplő parkolóhoz. A parkoló bejáratánál található sorompónál várjon néhány másodpercet, ameddig a rendszer leolvassa és felismeri a rendszámát, és parkolójegyet ad. Amennyiben az automata nem ad parkolójegyet, kérjük, hogy a visszaigazoló dokumentum jobb felső sarkában található vonalkódot tartsa a parkoló bejáratánál található automatánál lévő olvasóhoz, és az automata kiadja parkolójegyét. Kérjük, hogy a parkolójegyet tartsa magánál, mivel a kihajtáshoz szüksége lesz rá. (Kérjük, hogy a parkoló bejáratánál a jegykérő gombot NE NYOMJA MEG, mert ebben az esetben a rendszer nem tudja foglalással rendelkező ügyfélként azonosítani.)
Mi a teendő, ha az utazást követően visszatértem a parkolóba?
Kihajtáskor kérjük, hogy a bejáratnál kapott jegyet helyezze be a kijáratnál lévő automatába, és a sorompó automatikusan ki fog nyílni.
Mi a teendő, ha a parkolóban nem indul el az autóm?
Fáradjon a Terminál Parkoló közepén található Parkoló Ügyfélszolgálatra, és a parkoló ügyintéző legjobb tudása szerint megpróbál segíteni Önnek.
Mi a teendő, ha visszatéréskor késik a gépem?
Ha késik a gépe, és ebből kifolyólag a foglalásában szereplő kihajtási időpontot túllépi, a foglalásán kívüli időtartamra, a 24 órás periódusok száma alapján parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal.
Mi történik akkor, ha elhagyom a parkolót, majd visszatérek oda?
A parkolót a foglalási időszak során bármikor elhagyhatja, azonban a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőző kihajtás esetén a parkolási díjkülönbözetet nem áll módunkban megtéríteni Önnek. Amennyiben ismételten behajt a parkolóba, ezt az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj ellenében teheti meg.
Mi a teendő akkor, ha előre nem látható okokból a tervezettnél korábban térek vissza az utamról? A kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat visszatérítik?
Amennyiben a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőzően érkezik vissza a parkolóba, a kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat nem áll módunkban megtéríteni. A kijáratnál a sorompó ugyanúgy automatikusan ki fog nyílni, mintha a foglalás utolsó napján távozott volna.
Mi történik, ha az internetes előfoglalásban megadott behajtási időpontot megelőzően érkezem meg a parkolóba?
A rendszer az előfoglalást legfeljebb 4 órával a megadott behajtási időpontot megelőzően, illetve legfeljebb 24 órával a megadott behajtási időpontot követően ismeri fel. Például, ha behajtási időpontként egy adott napon délelőtt 10 órát adott meg, akkor a rendszer aznap reggel 6 óra és másnap délelőtt 9:59 között bármikor felismeri a foglalást, és beengedi Önt a parkolóba.
Mi történik, ha a foglalásomban szereplő parkoló bejáratánál a rendszer nem ismeri fel a gépjárművem rendszámát?
A foglalásában szereplő parkoló bejáratához történő megérkezésekor az előfoglalás tényét elsődlegesen rendszáma alapján azonosítjuk, így alapesetben a rendszernek a rendszám alapján fel kell ismernie, hogy előfoglalással rendelkező ügyfélről van szó. Amennyiben a rendszer nem ismeri fel gépjárműve rendszámát, kérjük, hogy a visszaigazoló dokumentumon található vonalkódot tartsa a parkoló bejáratánál található automatánál lévő olvasóhoz. Amennyiben a vonalkód nem működik, kérjük, nyomja meg az automatán található Információ hívógombot, és kollégáink tájékoztatják a további teendőkről.
Mi a teendő, ha az utazási terveim megváltoznak, és a parkolóba történő behajtást követően meg kívánom hosszabbítani a foglalásban szereplő parkolási időtartamot?
A parkolóba történő behajtást követően a foglalás módosítására nincs lehetőség. Ebben az esetben a foglalásán kívüli időtartamra parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal. A kihajtás érdekében kérjük, hogy a foglalásán kívüli időtartamra vonatkozó parkolási díjat a fizető-automaták valamelyikénél szíveskedjen rendezni.
Mi történik akkor, ha előre nem látható probléma merül fel az utazás napján, például a járatomat törlik? Törölhető vagy módosítható a foglalásom ebben az esetben?
Foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja, illetve törölheti. Ezt követően a foglalás módosítására, törlésére nincs lehetőség.
Mi történik akkor, ha a foglalásommal kapcsolatos adatokat nem hozom magammal a repülőtérre?
Parkolóinkban rendszámfelismerő rendszer üzemel; amennyiben foglalással rendelkező ügyfeleink pontosan követik a behajtási eljárást, a sorompó alapesetben automatikusan kinyílik. Amennyiben a rendszer nem ismeri fel gépjárműve rendszámát, és Ön elfelejtette magával hozni a visszaigazolást, a rendszer nem fogja tudni Önt előfoglalással rendelkező ügyfélként azonosítani. Ebben az esetben, amennyiben behajt a parkolóba, az adott időpontban ott érvényes parkolási díj vonatkozik majd Önre.
Általános parkolási információk
Milyen nyitva tartással üzemelnek a parkolók?
Az összes parkolónk folyamatos nyitva tartással üzemel.
Hogyan tudom megtalálni a foglalásban szereplő parkolót?
A visszaigazoló dokumentum tartalmaz egy a parkolóink elhelyezkedését ábrázoló térképet, illetve a bejáratok GPS koordinátáit.
A parkolókban van érvényben a gépjárművek magasságára vonatkozó korlátozás?
Az interneten foglalható parkolóinkban a gépjárművek magasságára vonatkozó korlátozás nincs érvényben.
Mozgássérültek számára hogyan kell parkolóhelyet foglalni az interneten keresztül?
A mozgássérültek számára ugyanúgy kell parkolóhelyeket foglalni, mint bármilyen más ügyfél részére. A foglalásban szereplő parkolóba történő behajtáskor kérjük, hajtson az adott parkolónak a terminálépülethez legközelebb eső részéhez, és keresse a mozgássérültek számára fenntartott parkolóhelyeket.
A parkolókban van érvényben a gépjárműtípusokra vonatkozó korlátozás?
A parkolót használó gépjárművek legfeljebb 6 méter hosszúak lehetnek, és utánfutó vagy vontatmány nem lehet hozzájuk kapcsolva.
Melyek a parkolókban aktuálisan érvényes árak?
A parkolási termék kiválasztása során az adott időpontban érvényes parkolási díjak áthúzással vannak megjelenítve rendszerünkben.
Hogyan nyújthatom be a szolgáltatással kapcsolatos panaszomat?
Kérjük, hogy panaszát a www.bud.hu honlapon megtalálható véleménykártya segítségével küldje meg részünkre.
Super Flex
- Olcsó parkolás – foglaljon online!
- 4-9 perc sétára a termináltól.
- Ingyenesen módosítható.
Törlés: A foglalás törlése esetén az ár 20%-a kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történo behajtás elott legkésobb 12 órával törölheti.
Módosítás: A foglalás módosítása esetén módosítási díj nem kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történo behajtás elott legkésobb 12 órával módosíthatja.
Jármure vonatkozó eloírások: 6 méternél hosszabb vagy utánfutóval ellátott jármuvek nem hajthatnak be ebbe a parkolóba.
Aszfaltozott parkoló.
Parkolás – gyakran ismétlődő kérdések
A Budapest Airport parkoló foglalási rendszere egyszerű és gyors. Az alábbiakban olyan információkat foglaltunk össze, amelyek a parkolással, illetve a foglalásokkal kapcsolatosan ügyfeleink hasznára lehetnek.
- Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
- Pénzügyek
- Foglalások kezelése
- Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
- Általános parkolási információk
Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
Mennyivel előre lehet foglalni?
Foglalások legfeljebb 12 hónappal utazásának időpontját megelőzően bonyolíthatók, és a foglalás révén az időközben bekövetkező esetleges árváltozások Önre nem vonatkoznak. Amennyiben utazási tervei megváltoznak, foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően megváltoztathatja vagy törölheti.* *Egyes termékek esetében a módosítás, illetve törlés nem lehetséges, ezért kérjük, a foglalás során ellenőrizze a vonatkozó feltételeket.
Foglalhatok parkolóhelyet a mai napra?
Az Interneten csak több mint 12 órával a tervezett behajtás előtt lehet foglalni.
Mi a legrövidebb előre foglalható parkolási időtartam?
Minden előzetes foglalásnak legalább egy napra kell szólnia.
Mi a leghosszabb előre foglalható parkolási időtartam?
Parkolóhelyek legfeljebb 30 napra foglalhatók.
Mennyire fontos a rendszám a foglaláshoz?
Gépjárművének rendszáma fontos információ a foglalás szempontjából, mivel a parkolók bejáratainál rendszámfelismerő rendszer üzemel. Amennyiben a megadott rendszám nem megfelelő, ez lelassíthatja a bejutást a parkolókba.
Hogyan történik a parkolási díj kiszámítása?
A parkolási díjak 24 órás időszakokra. A foglalás keretében felszámított „napok” (24 órás időszakok) számát az Ön által a foglalás során megadott időpontok alapján számítjuk ki. Ha azonban a parkolóba történő behajtás, illetve az onnan történő kihajtás tényleges időpontja eltér az előzetesen megadottól, és ennek eredményeképpen a parkolás időtartama a foglaláshoz képest egy újabb 24 órás időszakba átnyúlik, akkor ezen időszak után az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj fizetendő. Az árak magyar forintban értendők, és a mindenkori áfát is magukban foglalják.
A foglalások után foglalási díjat számítanak fel?
A Budapest Airport Zrt. foglalási vagy kártyahasználati díjat, illetve semmilyen más rejtett költségelemet nem számít fel; Ön a megadott árat fizeti, és nem többet.
Mi az oka annak, hogy a kívánt parkolóra a foglalás során nem ad árajánlatot a rendszer?
Ha egy bizonyos, Ön által kiválasztott parkolóra nem ad árajánlatot a rendszer a foglalás során, akkor valószínűleg abban a parkolóban nem állnak rendelkezésre szabad, előre foglalható parkolóhelyek, esetleg az Ön által megadott minimális parkolási idő nem felel meg az adott parkoló használati feltételeinek.
Mi a teendő, ha a foglalási folyamat végén nem kapom meg a visszaigazolást, vagy az azt tartalmazó e-mailt?
Ebben az esetben a foglalás lebonyolítása nem volt sikeres, és a folyamatot meg kell ismételni.
Amennyiben az internetes felületen a foglalást sikeresen lebonyolította, de a visszaigazolást tartalmazó e-mailt nem kapta meg, ellenőrizze, hogy a vírusirtója nem blokkol-e bizonyos leveleket, vagy minősít bizonyos leveleket nem kívánatosnak (spam).
Kérjük, hogy a foglalási számot jegyezze fel. Ennek segítségével foglalását utazása előtt bármikor ellenőrizheti rendszerünkben, illetve legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás tervezett időpontját megelőzően az interneten keresztül foglalását módosíthatja vagy törölheti*. *Egyes termékek esetében a módosítás, illetve törlés nem lehetséges, ezért kérjük, a foglalás során ellenőrizze a vonatkozó feltételeket.
Pénzügyek
Milyen fizetési módok lehetségesek?
A Budapest Airport Zrt. rendszere MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron és American Express bankkártyákat fogad el.
A pénzügyi adataim biztonságban vannak?
A Budapest Airport Zrt. parkoló foglalási oldala SSL titkosítással védett szoftvert használ, ami az ilyen jellegű szolgáltatások esetében a szokásos megoldás. A szoftver az összes személyes adatot, beleértve a nevet, az e-mail címet és a kártyaszámot is kódolja.
A parkolási díjak az áfát is magukban foglalják?
Igen, a parkolási díjak a 27% áfát is tartalmazzák.
Hogyan igényelhetek áfás számlát?
Áfás számla igénylésére a foglalás sikeres befejezését követően van lehetőség. Ha áfás számlát szeretne, kérjük, hogy a foglalás napján küldje meg a szükséges adatokat (cégnév, adószám, EU-s adószám (nem kötelező), település, cím, irányítószám) és a foglalás-visszaigazolásként kapott PDF dokumentumot e-mailen a vatprebooking@bud.hu címre. Társaságunk kizárólag elektronikus áfás számlát állít ki, melyet az Ön e-mail címére küldünk meg.
A bankkártyámra terhelt parkolási díjjal kapcsolatos kérdésemet hol és hogyan tudom feltenni?
Keresse a Budapest Airport Parkoló Ügyfélszolgálatát e-mailen a puo@bud.hu címen, és fejtse ki kérdését. Kérjük, hogy az összes szükséges adatot adja meg:
- Név
- Foglalási szám
- A parkoló neve
- Behajtás időpontja
- Kihajtás időpontja
- Parkolási díj
- A foglaláshoz használt rendszám
- Napközben elérhető telefonszám
Foglalások kezelése
Honnan bizonyosodhatok meg arról, hogy a foglalásom sikeres volt?
A foglalás sikeres befejezését követően e-mailen visszaigazolást küldünk Önnek, mely a foglalási számot is tartalmazza. Kérjük, hogy az e-mailhez PDF dokumentum formájában csatolt visszaigazolást nyomtassa ki és hozza magával a repülőtérre. Amennyiben nem kap visszaigazoló e-mailt, kérjük, lépjen be a „Foglalás módosítása” menüpontba, és nyomtassa ki a visszaigazolást a rendszerből.
Törölhetem a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően törölheti. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően a parkolási díj egy részét visszatérítjük Önnek. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Módosíthatom a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően bármikor módosíthatja. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően módosítási díjat számítunk fel. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy módosítás esetén az eredeti foglalás törlődik, és a módosítás sikeres lebonyolítását követően a rendszer új visszaigazolást küld.
A foglalásom módosítása, illetve törlése esetén díjat számítanak fel?
Igen, foglalás módosítása vagy törlése esetén a parkolási díj egy bizonyos százalékának megfelelő díj kerül felszámításra, melynek mértéke az egyes termékek esetében eltérő. Kérjük, hogy a termék kiválasztását megelőzően tekintse meg az annak módosítására vagy törlésére vonatkozó százalékos díjat az „Információ” linkre kattintva.
Foglalással rendelkezem, de nem találom a foglalási számomat.
A foglalási szám a visszaigazoló e-mail tetején található. Probléma esetén kérjük, használja a
„Foglalás módosítása” internetes menüpontot, ahol korábbi foglalásait megtekintheti.
Mi a teendő, ha egy másik gépjárművel szeretnék a repülőtéren parkolni, mint aminek a rendszámát megadtam?
Foglalását, illetve az abban szereplő rendszámot legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja.
Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
Mi a teendő, amikor a parkoló bejáratához érek?
A repülőtérre történő megérkezéskor kérjük, hajtson a foglalásban szereplő parkolóhoz. A parkoló bejáratánál található sorompónál várjon néhány másodpercet, ameddig a rendszer leolvassa és felismeri a rendszámát, és parkolójegyet ad. Amennyiben az automata nem ad parkolójegyet, kérjük, hogy a visszaigazoló dokumentum jobb felső sarkában található vonalkódot tartsa a parkoló bejáratánál található automatánál lévő olvasóhoz, és az automata kiadja parkolójegyét. Kérjük, hogy a parkolójegyet tartsa magánál, mivel a kihajtáshoz szüksége lesz rá. (Kérjük, hogy a parkoló bejáratánál a jegykérő gombot NE NYOMJA MEG, mert ebben az esetben a rendszer nem tudja foglalással rendelkező ügyfélként azonosítani.)
Mi a teendő, ha az utazást követően visszatértem a parkolóba?
Kihajtáskor kérjük, hogy a bejáratnál kapott jegyet helyezze be a kijáratnál lévő automatába, és a sorompó automatikusan ki fog nyílni.
Mi a teendő, ha a parkolóban nem indul el az autóm?
Fáradjon a Terminál Parkoló közepén található Parkoló Ügyfélszolgálatra, és a parkoló ügyintéző legjobb tudása szerint megpróbál segíteni Önnek.
Mi a teendő, ha visszatéréskor késik a gépem?
Ha késik a gépe, és ebből kifolyólag a foglalásában szereplő kihajtási időpontot túllépi, a foglalásán kívüli időtartamra, a 24 órás periódusok száma alapján parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal.
Mi történik akkor, ha elhagyom a parkolót, majd visszatérek oda?
A parkolót a foglalási időszak során bármikor elhagyhatja, azonban a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőző kihajtás esetén a parkolási díjkülönbözetet nem áll módunkban megtéríteni Önnek. Amennyiben ismételten behajt a parkolóba, ezt az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj ellenében teheti meg.
Mi a teendő akkor, ha előre nem látható okokból a tervezettnél korábban térek vissza az utamról? A kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat visszatérítik?
Amennyiben a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőzően érkezik vissza a parkolóba, a kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat nem áll módunkban megtéríteni. A kijáratnál a sorompó ugyanúgy automatikusan ki fog nyílni, mintha a foglalás utolsó napján távozott volna.
Mi történik, ha az internetes előfoglalásban megadott behajtási időpontot megelőzően érkezem meg a parkolóba?
A rendszer az előfoglalást legfeljebb 4 órával a megadott behajtási időpontot megelőzően, illetve legfeljebb 24 órával a megadott behajtási időpontot követően ismeri fel. Például, ha behajtási időpontként egy adott napon délelőtt 10 órát adott meg, akkor a rendszer aznap reggel 6 óra és másnap délelőtt 9:59 között bármikor felismeri a foglalást, és beengedi Önt a parkolóba.
Mi történik, ha a foglalásomban szereplő parkoló bejáratánál a rendszer nem ismeri fel a gépjárművem rendszámát?
A foglalásában szereplő parkoló bejáratához történő megérkezésekor az előfoglalás tényét elsődlegesen rendszáma alapján azonosítjuk, így alapesetben a rendszernek a rendszám alapján fel kell ismernie, hogy előfoglalással rendelkező ügyfélről van szó. Amennyiben a rendszer nem ismeri fel gépjárműve rendszámát, kérjük, hogy a visszaigazoló dokumentumon található vonalkódot tartsa a parkoló bejáratánál található automatánál lévő olvasóhoz. Amennyiben a vonalkód nem működik, kérjük, nyomja meg az automatán található Információ hívógombot, és kollégáink tájékoztatják a további teendőkről.
Mi a teendő, ha az utazási terveim megváltoznak, és a parkolóba történő behajtást követően meg kívánom hosszabbítani a foglalásban szereplő parkolási időtartamot?
A parkolóba történő behajtást követően a foglalás módosítására nincs lehetőség. Ebben az esetben a foglalásán kívüli időtartamra parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal. A kihajtás érdekében kérjük, hogy a foglalásán kívüli időtartamra vonatkozó parkolási díjat a fizető-automaták valamelyikénél szíveskedjen rendezni.
Mi történik akkor, ha előre nem látható probléma merül fel az utazás napján, például a járatomat törlik? Törölhető vagy módosítható a foglalásom ebben az esetben?
Foglalását legalább 12 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja, illetve törölheti. Ezt követően a foglalás módosítására, törlésére nincs lehetőség.
Mi történik akkor, ha a foglalásommal kapcsolatos adatokat nem hozom magammal a repülőtérre?
Parkolóinkban rendszámfelismerő rendszer üzemel; amennyiben foglalással rendelkező ügyfeleink pontosan követik a behajtási eljárást, a sorompó alapesetben automatikusan kinyílik. Amennyiben a rendszer nem ismeri fel gépjárműve rendszámát, és Ön elfelejtette magával hozni a visszaigazolást, a rendszer nem fogja tudni Önt előfoglalással rendelkező ügyfélként azonosítani. Ebben az esetben, amennyiben behajt a parkolóba, az adott időpontban ott érvényes parkolási díj vonatkozik majd Önre.
Általános parkolási információk
Milyen nyitva tartással üzemelnek a parkolók?
Az összes parkolónk folyamatos nyitva tartással üzemel.
Hogyan tudom megtalálni a foglalásban szereplő parkolót?
A visszaigazoló dokumentum tartalmaz egy a parkolóink elhelyezkedését ábrázoló térképet, illetve a bejáratok GPS koordinátáit.
A parkolókban van érvényben a gépjárművek magasságára vonatkozó korlátozás?
Az interneten foglalható parkolóinkban a gépjárművek magasságára vonatkozó korlátozás nincs érvényben.
Mozgássérültek számára hogyan kell parkolóhelyet foglalni az interneten keresztül?
A mozgássérültek számára ugyanúgy kell parkolóhelyeket foglalni, mint bármilyen más ügyfél részére. A foglalásban szereplő parkolóba történő behajtáskor kérjük, hajtson az adott parkolónak a terminálépülethez legközelebb eső részéhez, és keresse a mozgássérültek számára fenntartott parkolóhelyeket.
A parkolókban van érvényben a gépjárműtípusokra vonatkozó korlátozás?
A parkolót használó gépjárművek legfeljebb 6 méter hosszúak lehetnek, és utánfutó vagy vontatmány nem lehet hozzájuk kapcsolva.
Melyek a parkolókban aktuálisan érvényes árak?
A parkolási termék kiválasztása során az adott időpontban érvényes parkolási díjak áthúzással vannak megjelenítve rendszerünkben.
Hogyan nyújthatom be a szolgáltatással kapcsolatos panaszomat?
Kérjük, hogy panaszát a www.bud.hu honlapon megtalálható véleménykártya segítségével küldje meg részünkre.
Super Flex
- Olcsó parkolás – foglaljon online!
- 8-10 perc sétára a termináltól.
- Ingyenesen módosítható.
Törlés: A foglalás törlése esetén az ár 20%-a kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 12 órával törölheti.
Módosítás: A foglalás módosítása esetén módosítási díj nem kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 12 órával módosíthatja.
Járműre vonatkozó előírások: 6 méternél hosszabb vagy utánfutóval ellátott járművek nem hajthatnak be ebbe a parkolóba.
Minőségi murvás parkoló jelölt parkolóhelyekkel és aszfaltozott járdákkal.