- 1 Válassza ki a parkolóhelyet
-
2 Extra szolgáltatások
-
3 Személyes adatok
-
4 Ellenőrzés és fizetés
Az Ön találatai
- A behajtás dátuma
- 14/11/2025 06:00
- A kihajtás dátuma
- 14/11/2025 23:45
Saver
- Legközelebb a terminálhoz.
- Kedvezményes online ajánlat!
- Ingyenesen módosítható.
Törlés: A foglalás törlése esetén az ár 10%-a kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 6 órával törölheti.
Módosítás: A foglalás módosítása esetén módosítási díj nem kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 6 órával módosíthatja.
Járműre vonatkozó előírások: 6 méternél hosszabb vagy utánfutóval ellátott járművek nem hajthatnak be ebbe a parkolóba.
Parkolás – gyakran ismétlődő kérdések
A Budapest Airport parkoló foglalási rendszere egyszerű és gyors. Az alábbiakban olyan információkat foglaltunk össze, amelyek a parkolással, illetve a foglalásokkal kapcsolatosan ügyfeleink hasznára lehetnek.
- Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
- Pénzügyek
- Foglalások kezelése
- Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
- Általános parkolási információk
Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
Mennyivel előre lehetséges foglalni?
Parkolóhelyek foglalása a foglalásban megadott behajtási időpontot legalább 6 (hat) órával, de legfeljebb 12 (tizenkettő) hónappal megelőző időpontban lehetséges.
A foglalás révén az időközben bekövetkező esetleges árváltozások Önre nem vonatkoznak.
Mi a legrövidebb és leghosszabb előre foglalható parkolási időtartam?
24 (huszonnégy) óránál rövidebb, illetve 60 (hatvan) napnál hosszabb időtartamra vonatkozóan foglalás nem bonyolítható.
Hogyan történik a parkolási díj kiszámítása?
A parkolási díjak 24 órás időszakokra vonatkoznak. A foglalás keretében felszámított „napok” (24 órás időszakok) számát az Ön által a foglalás során megadott időpontok alapján számítjuk ki. Ha azonban a parkolóba történő behajtás, illetve az onnan történő kihajtás tényleges időpontja eltér az előzetesen megadottól, és ennek eredményeképpen a parkolás időtartama a foglaláshoz képest egy újabb 24 órás időszakba átnyúlik, akkor ezen időszak után az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj fizetendő. Az árak magyar forintban értendők, és a mindenkori áfát is magukban foglalják. A Budapest Airport Zrt. foglalási vagy kártyahasználati díjat nem számít fel.
Mi az oka annak, hogy a kívánt parkolóra a foglalás során nem ad árajánlatot a rendszer?
Ha egy bizonyos, Ön által kiválasztott parkolóra nem ad árajánlatot a rendszer a foglalás során, akkor valószínűleg abban a parkolóban nem állnak rendelkezésre szabad, előre foglalható parkolóhelyek, esetleg az Ön által megadott minimális parkolási idő nem felel meg az adott parkoló használati feltételeinek.
Mi a teendő, ha a foglalási folyamat végén nem kapom meg a visszaigazolást, vagy az azt tartalmazó e-mailt?
Ebben az esetben a foglalás lebonyolítása nem volt sikeres, és a folyamatot meg kell ismételni.
Amennyiben az internetes felületen a foglalást sikeresen lebonyolította, de a visszaigazolást tartalmazó e-mailt nem kapta meg, ellenőrizze, hogy a vírusirtója nem blokkol-e bizonyos leveleket, vagy minősít bizonyos leveleket nem kívánatosnak (spam).
Pénzügyek
Milyen fizetési módok lehetségesek?
A Budapest Airport Zrt. rendszere MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron és American Express bankkártyákat fogad el.
Hogyan igényelhetek áfás számlát?
Az ÁFÁ-s számla igénylés közvetlenül a foglalás visszaigazolási felületen az ÁFÁ-s számla igénylés gombra kattintással indítható el, mely során meg kell adni a számla kiállításához szükséges adatokat (társaság neve, társaság adószáma, EU-s adószám, irányítószám, település, cím, e-mail cím). Amennyiben az ügyfél a számlaigénylést a foglalás visszaigazolási felületen elmulasztja, úgy foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon belül továbbra is lehetősége van számlaigénylésre e-mailben a vatprebooking@bud.hu e-mail címen keresztül az előzőekben meghatározott adatok elküldésével (foglalási azonosító, társaság neve, társaság adószáma, EU-s adószám, irányítószám, település, cím, e-mail cím). A foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon túl érkezett számlaigénylések visszautasításra kerülnek.
Foglalások kezelése
Honnan bizonyosodhatok meg arról, hogy a foglalásom sikeres volt?
A foglalás sikeres befejezését követően e-mailen visszaigazolást küldünk Önnek, mely a foglalási számot is tartalmazza. Amennyiben nem kap visszaigazoló e-mailt, kérjük, lépjen be a „Foglalás módosítása” menüpontba, és ellenőrizze a visszaigazolást a rendszerből.
Kérjük, hogy a foglalási számot jegyezze fel. Ennek segítségével foglalását utazása előtt bármikor ellenőrizheti rendszerünkben.
Törölhetem a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően törölheti. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően a parkolási díj egy részét visszatérítjük Önnek. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Módosíthatom a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően bármikor módosíthatja. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően módosítási díjat számítunk fel. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy módosítás esetén az eredeti foglalás törlődik, és a módosítás sikeres lebonyolítását követően a rendszer új visszaigazolást küld.
A foglalásom módosítása, illetve törlése esetén díjat számítanak fel?
Igen, foglalás módosítása vagy törlése esetén a parkolási díj egy bizonyos százalékának megfelelő díj kerül felszámításra, melynek mértéke az egyes termékek esetében eltérő. Kérjük, hogy a termék kiválasztását megelőzően tekintse meg az annak módosítására vagy törlésére vonatkozó százalékos díjat a „További info” gombra kattintva.
Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
Mi a teendő, amikor a parkoló bejáratához érek? A repülőtérre történő megérkezéskor kérjük, hajtson a foglalásban szereplő parkolóhoz. A parkoló bejáratánál található sorompónál várjon néhány másodpercet, ameddig a rendszer leolvassa és felismeri a rendszámát, és parkolójegyet ad.
Mit tegyek, ha nem az előfoglalásban megadott rendszámú autóval érkezem a parkolóba vagy a rendszer nem ismeri fel a foglalásban megadott rendszámot?
Ha más rendszámú autóval érkezik a parkolóba, mint amit az előfoglalás során megadott, vagy a rendszer nem ismeri fel a megadott rendszámot, javasoljuk, hogy a parkolási visszaigazoláson szereplő QR kódot, akár mobiltelefonjáról beolvasva érvényesítse a sorompó előtt vagy pedig hívja közvetlenül a parkoló ügyfélszolgálatát (0-24) a telefonos ikon (segítségkérés) megnyomásával.
Amennyiben másik gépjárművel érkezik és rendelkezik a QR kóddal a rendszámot nem szükséges módosítani a foglalásban.
Mi a teendő, ha az utazást követően visszatértem a parkolóba?
Kihajtáskor kérjük, hogy a bejáratnál kapott jegyet helyezze be a kijáratnál lévő automatába, és a sorompó automatikusan ki fog nyílni.
Mi a teendő, ha a parkolóban nem indul el az autóm?
Fáradjon a Terminál Parkoló közepén található Parkoló Ügyfélszolgálatra, és a parkoló ügyintéző legjobb tudása szerint megpróbál segíteni Önnek.
Mi a teendő, ha visszatéréskor késik a gépem?
Ha késik a gépe, és ebből kifolyólag a foglalásában szereplő kihajtási időpontot túllépi, a foglalásán kívüli időtartamra, a 24 órás periódusok száma alapján parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal.
Mi történik akkor, ha elhagyom a parkolót, majd visszatérek oda?
A parkolót a foglalási időszak során bármikor elhagyhatja, azonban a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőző kihajtás esetén a parkolási díjkülönbözetet nem áll módunkban megtéríteni Önnek. Amennyiben ismételten behajt a parkolóba, ezt az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj ellenében teheti meg.
Mi a teendő akkor, ha előre nem látható okokból a tervezettnél korábban térek vissza az utamról? A kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat visszatérítik?
Amennyiben a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőzően érkezik vissza a parkolóba, a kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat nem áll módunkban megtéríteni. A kijáratnál a sorompó ugyanúgy automatikusan ki fog nyílni, mintha a foglalás utolsó napján távozott volna.
Mi történik, ha az internetes előfoglalásban megadott behajtási időpontot megelőzően érkezem meg a parkolóba?
A rendszer az előfoglalást legfeljebb 4 órával a megadott behajtási időpontot megelőzően, illetve legfeljebb 24 órával a megadott behajtási időpontot követően ismeri fel
Mi a teendő, ha az utazási terveim megváltoznak, és a parkolóba történő behajtást követően meg kívánom hosszabbítani a foglalásban szereplő parkolási időtartamot?
Foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja. Ezt követően a foglalás módosítására, pl.: hosszabbítására, törlésére nincs lehetőség.
Mi történik akkor, ha előre nem látható probléma merül fel az utazás napján, például a járatomat törlik? Törölhető vagy módosítható a foglalásom ebben az esetben?
Foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja. Ezt követően a foglalás módosítására, pl.: hosszabbítására, törlésére nincs lehetőség.
Általános parkolási információk
Milyen nyitva tartassál üzemelnek a parkolók?
Az összes parkolónk folyamatos nyitva tartassál üzemel.
Hogyan tudom megtalálni a foglalásban szereplő parkolót?
A visszaigazoló dokumentum tartalmaz egy a parkolóink elhelyezkedését ábrázoló térképet, illetve a bejáratok GPS koordinátáit.
Mozgássérültek számára hogyan kell parkolóhelyet foglalni az interneten keresztül?
A mozgássérültek számára ugyanúgy kell parkolóhelyeket foglalni, mint bármilyen más ügyfél részére. A foglalásban szereplő parkolóba történő behajtáskor kérjük, hajtson az adott parkolónak a terminálépülethez legközelebb eső részéhez, és keresse a mozgássérültek számára fenntartott parkolóhelyeket.
A parkolókban van érvényben a gépjárműtípusokra vonatkozó korlátozás?
A parkolót használó gépjárművek legfeljebb 6 méter hosszúak lehetnek, és utánfutó vagy vontatmány nem lehet hozzájuk kapcsolva.
Hogyan nyújthatom be a szolgáltatással kapcsolatos panaszomat?
Kérjük, hogy panaszát a parking@bud.hu ügyfélszolgálat e-mail címére küldje meg.
Flex
- Legközelebb a terminálhoz.
- Kedvezményes online ajánlat!
- Ingyenesen módosítható.
Törlés: A foglalás törlése esetén az ár 10%-a kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 6 órával törölheti.
Módosítás: A foglalás módosítása esetén módosítási díj nem kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 6 órával módosíthatja.
Járműre vonatkozó előírások: 6 méternél hosszabb vagy utánfutóval ellátott járművek nem hajthatnak be ebbe a parkolóba.
Parkolás – gyakran ismétlődő kérdések
A Budapest Airport parkoló foglalási rendszere egyszerű és gyors. Az alábbiakban olyan információkat foglaltunk össze, amelyek a parkolással, illetve a foglalásokkal kapcsolatosan ügyfeleink hasznára lehetnek.
- Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
- Pénzügyek
- Foglalások kezelése
- Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
- Általános parkolási információk
Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
Mennyivel előre lehetséges foglalni?
Parkolóhelyek foglalása a foglalásban megadott behajtási időpontot legalább 6 (hat) órával, de legfeljebb 12 (tizenkettő) hónappal megelőző időpontban lehetséges.
A foglalás révén az időközben bekövetkező esetleges árváltozások Önre nem vonatkoznak.
Mi a legrövidebb és leghosszabb előre foglalható parkolási időtartam?
24 (huszonnégy) óránál rövidebb, illetve 60 (hatvan) napnál hosszabb időtartamra vonatkozóan foglalás nem bonyolítható.
Hogyan történik a parkolási díj kiszámítása?
A parkolási díjak 24 órás időszakokra vonatkoznak. A foglalás keretében felszámított „napok” (24 órás időszakok) számát az Ön által a foglalás során megadott időpontok alapján számítjuk ki. Ha azonban a parkolóba történő behajtás, illetve az onnan történő kihajtás tényleges időpontja eltér az előzetesen megadottól, és ennek eredményeképpen a parkolás időtartama a foglaláshoz képest egy újabb 24 órás időszakba átnyúlik, akkor ezen időszak után az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj fizetendő. Az árak magyar forintban értendők, és a mindenkori áfát is magukban foglalják. A Budapest Airport Zrt. foglalási vagy kártyahasználati díjat nem számít fel.
Mi az oka annak, hogy a kívánt parkolóra a foglalás során nem ad árajánlatot a rendszer?
Ha egy bizonyos, Ön által kiválasztott parkolóra nem ad árajánlatot a rendszer a foglalás során, akkor valószínűleg abban a parkolóban nem állnak rendelkezésre szabad, előre foglalható parkolóhelyek, esetleg az Ön által megadott minimális parkolási idő nem felel meg az adott parkoló használati feltételeinek.
Mi a teendő, ha a foglalási folyamat végén nem kapom meg a visszaigazolást, vagy az azt tartalmazó e-mailt?
Ebben az esetben a foglalás lebonyolítása nem volt sikeres, és a folyamatot meg kell ismételni.
Amennyiben az internetes felületen a foglalást sikeresen lebonyolította, de a visszaigazolást tartalmazó e-mailt nem kapta meg, ellenőrizze, hogy a vírusirtója nem blokkol-e bizonyos leveleket, vagy minősít bizonyos leveleket nem kívánatosnak (spam).
Pénzügyek
Milyen fizetési módok lehetségesek?
A Budapest Airport Zrt. rendszere MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron és American Express bankkártyákat fogad el.
Hogyan igényelhetek áfás számlát?
Az ÁFÁ-s számla igénylés közvetlenül a foglalás visszaigazolási felületen az ÁFÁ-s számla igénylés gombra kattintással indítható el, mely során meg kell adni a számla kiállításához szükséges adatokat (társaság neve, társaság adószáma, EU-s adószám, irányítószám, település, cím, e-mail cím). Amennyiben az ügyfél a számlaigénylést a foglalás visszaigazolási felületen elmulasztja, úgy foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon belül továbbra is lehetősége van számlaigénylésre e-mailben a vatprebooking@bud.hu e-mail címen keresztül az előzőekben meghatározott adatok elküldésével (foglalási azonosító, társaság neve, társaság adószáma, EU-s adószám, irányítószám, település, cím, e-mail cím). A foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon túl érkezett számlaigénylések visszautasításra kerülnek.
Foglalások kezelése
Honnan bizonyosodhatok meg arról, hogy a foglalásom sikeres volt?
A foglalás sikeres befejezését követően e-mailen visszaigazolást küldünk Önnek, mely a foglalási számot is tartalmazza. Amennyiben nem kap visszaigazoló e-mailt, kérjük, lépjen be a „Foglalás módosítása” menüpontba, és ellenőrizze a visszaigazolást a rendszerből.
Kérjük, hogy a foglalási számot jegyezze fel. Ennek segítségével foglalását utazása előtt bármikor ellenőrizheti rendszerünkben.
Törölhetem a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően törölheti. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően a parkolási díj egy részét visszatérítjük Önnek. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Módosíthatom a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően bármikor módosíthatja. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően módosítási díjat számítunk fel. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy módosítás esetén az eredeti foglalás törlődik, és a módosítás sikeres lebonyolítását követően a rendszer új visszaigazolást küld.
A foglalásom módosítása, illetve törlése esetén díjat számítanak fel?
Igen, foglalás módosítása vagy törlése esetén a parkolási díj egy bizonyos százalékának megfelelő díj kerül felszámításra, melynek mértéke az egyes termékek esetében eltérő. Kérjük, hogy a termék kiválasztását megelőzően tekintse meg az annak módosítására vagy törlésére vonatkozó százalékos díjat a „További info” gombra kattintva.
Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
Mi a teendő, amikor a parkoló bejáratához érek? A repülőtérre történő megérkezéskor kérjük, hajtson a foglalásban szereplő parkolóhoz. A parkoló bejáratánál található sorompónál várjon néhány másodpercet, ameddig a rendszer leolvassa és felismeri a rendszámát, és parkolójegyet ad.
Mit tegyek, ha nem az előfoglalásban megadott rendszámú autóval érkezem a parkolóba vagy a rendszer nem ismeri fel a foglalásban megadott rendszámot?
Ha más rendszámú autóval érkezik a parkolóba, mint amit az előfoglalás során megadott, vagy a rendszer nem ismeri fel a megadott rendszámot, javasoljuk, hogy a parkolási visszaigazoláson szereplő QR kódot, akár mobiltelefonjáról beolvasva érvényesítse a sorompó előtt vagy pedig hívja közvetlenül a parkoló ügyfélszolgálatát (0-24) a telefonos ikon (segítségkérés) megnyomásával.
Amennyiben másik gépjárművel érkezik és rendelkezik a QR kóddal a rendszámot nem szükséges módosítani a foglalásban.
Mi a teendő, ha az utazást követően visszatértem a parkolóba?
Kihajtáskor kérjük, hogy a bejáratnál kapott jegyet helyezze be a kijáratnál lévő automatába, és a sorompó automatikusan ki fog nyílni.
Mi a teendő, ha a parkolóban nem indul el az autóm?
Fáradjon a Terminál Parkoló közepén található Parkoló Ügyfélszolgálatra, és a parkoló ügyintéző legjobb tudása szerint megpróbál segíteni Önnek.
Mi a teendő, ha visszatéréskor késik a gépem?
Ha késik a gépe, és ebből kifolyólag a foglalásában szereplő kihajtási időpontot túllépi, a foglalásán kívüli időtartamra, a 24 órás periódusok száma alapján parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal.
Mi történik akkor, ha elhagyom a parkolót, majd visszatérek oda?
A parkolót a foglalási időszak során bármikor elhagyhatja, azonban a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőző kihajtás esetén a parkolási díjkülönbözetet nem áll módunkban megtéríteni Önnek. Amennyiben ismételten behajt a parkolóba, ezt az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj ellenében teheti meg.
Mi a teendő akkor, ha előre nem látható okokból a tervezettnél korábban térek vissza az utamról? A kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat visszatérítik?
Amennyiben a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőzően érkezik vissza a parkolóba, a kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat nem áll módunkban megtéríteni. A kijáratnál a sorompó ugyanúgy automatikusan ki fog nyílni, mintha a foglalás utolsó napján távozott volna.
Mi történik, ha az internetes előfoglalásban megadott behajtási időpontot megelőzően érkezem meg a parkolóba?
A rendszer az előfoglalást legfeljebb 4 órával a megadott behajtási időpontot megelőzően, illetve legfeljebb 24 órával a megadott behajtási időpontot követően ismeri fel
Mi a teendő, ha az utazási terveim megváltoznak, és a parkolóba történő behajtást követően meg kívánom hosszabbítani a foglalásban szereplő parkolási időtartamot?
Foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja. Ezt követően a foglalás módosítására, pl.: hosszabbítására, törlésére nincs lehetőség.
Mi történik akkor, ha előre nem látható probléma merül fel az utazás napján, például a járatomat törlik? Törölhető vagy módosítható a foglalásom ebben az esetben?
Foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja. Ezt követően a foglalás módosítására, pl.: hosszabbítására, törlésére nincs lehetőség.
Általános parkolási információk
Milyen nyitva tartassál üzemelnek a parkolók?
Az összes parkolónk folyamatos nyitva tartassál üzemel.
Hogyan tudom megtalálni a foglalásban szereplő parkolót?
A visszaigazoló dokumentum tartalmaz egy a parkolóink elhelyezkedését ábrázoló térképet, illetve a bejáratok GPS koordinátáit.
Mozgássérültek számára hogyan kell parkolóhelyet foglalni az interneten keresztül?
A mozgássérültek számára ugyanúgy kell parkolóhelyeket foglalni, mint bármilyen más ügyfél részére. A foglalásban szereplő parkolóba történő behajtáskor kérjük, hajtson az adott parkolónak a terminálépülethez legközelebb eső részéhez, és keresse a mozgássérültek számára fenntartott parkolóhelyeket.
A parkolókban van érvényben a gépjárműtípusokra vonatkozó korlátozás?
A parkolót használó gépjárművek legfeljebb 6 méter hosszúak lehetnek, és utánfutó vagy vontatmány nem lehet hozzájuk kapcsolva.
Hogyan nyújthatom be a szolgáltatással kapcsolatos panaszomat?
Kérjük, hogy panaszát a parking@bud.hu ügyfélszolgálat e-mail címére küldje meg.
Flex
- Legközelebb a terminálhoz.
- Ingyenesen módosítható.
Törlés: A foglalás törlése esetén az ár 10%-a kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 6 órával törölheti.
Módosítás: A foglalás módosítása esetén módosítási díj nem kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 6 órával módosíthatja.
Járműre vonatkozó előírások: 6 méternél hosszabb vagy utánfutóval ellátott járművek nem hajthatnak be ebbe a parkolóba.
Parkolás – gyakran ismétlődő kérdések
A Budapest Airport parkoló foglalási rendszere egyszerű és gyors. Az alábbiakban olyan információkat foglaltunk össze, amelyek a parkolással, illetve a foglalásokkal kapcsolatosan ügyfeleink hasznára lehetnek.
- Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
- Pénzügyek
- Foglalások kezelése
- Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
- Általános parkolási információk
Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
Mennyivel előre lehetséges foglalni?
Parkolóhelyek foglalása a foglalásban megadott behajtási időpontot legalább 6 (hat) órával, de legfeljebb 12 (tizenkettő) hónappal megelőző időpontban lehetséges.
A foglalás révén az időközben bekövetkező esetleges árváltozások Önre nem vonatkoznak.
Mi a legrövidebb és leghosszabb előre foglalható parkolási időtartam?
24 (huszonnégy) óránál rövidebb, illetve 60 (hatvan) napnál hosszabb időtartamra vonatkozóan foglalás nem bonyolítható.
Hogyan történik a parkolási díj kiszámítása?
A parkolási díjak 24 órás időszakokra vonatkoznak. A foglalás keretében felszámított „napok” (24 órás időszakok) számát az Ön által a foglalás során megadott időpontok alapján számítjuk ki. Ha azonban a parkolóba történő behajtás, illetve az onnan történő kihajtás tényleges időpontja eltér az előzetesen megadottól, és ennek eredményeképpen a parkolás időtartama a foglaláshoz képest egy újabb 24 órás időszakba átnyúlik, akkor ezen időszak után az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj fizetendő. Az árak magyar forintban értendők, és a mindenkori áfát is magukban foglalják. A Budapest Airport Zrt. foglalási vagy kártyahasználati díjat nem számít fel.
Mi az oka annak, hogy a kívánt parkolóra a foglalás során nem ad árajánlatot a rendszer?
Ha egy bizonyos, Ön által kiválasztott parkolóra nem ad árajánlatot a rendszer a foglalás során, akkor valószínűleg abban a parkolóban nem állnak rendelkezésre szabad, előre foglalható parkolóhelyek, esetleg az Ön által megadott minimális parkolási idő nem felel meg az adott parkoló használati feltételeinek.
Mi a teendő, ha a foglalási folyamat végén nem kapom meg a visszaigazolást, vagy az azt tartalmazó e-mailt?
Ebben az esetben a foglalás lebonyolítása nem volt sikeres, és a folyamatot meg kell ismételni.
Amennyiben az internetes felületen a foglalást sikeresen lebonyolította, de a visszaigazolást tartalmazó e-mailt nem kapta meg, ellenőrizze, hogy a vírusirtója nem blokkol-e bizonyos leveleket, vagy minősít bizonyos leveleket nem kívánatosnak (spam).
Pénzügyek
Milyen fizetési módok lehetségesek?
A Budapest Airport Zrt. rendszere MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron és American Express bankkártyákat fogad el.
Hogyan igényelhetek áfás számlát?
Az ÁFÁ-s számla igénylés közvetlenül a foglalás visszaigazolási felületen az ÁFÁ-s számla igénylés gombra kattintással indítható el, mely során meg kell adni a számla kiállításához szükséges adatokat (társaság neve, társaság adószáma, EU-s adószám, irányítószám, település, cím, e-mail cím). Amennyiben az ügyfél a számlaigénylést a foglalás visszaigazolási felületen elmulasztja, úgy foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon belül továbbra is lehetősége van számlaigénylésre e-mailben a vatprebooking@bud.hu e-mail címen keresztül az előzőekben meghatározott adatok elküldésével (foglalási azonosító, társaság neve, társaság adószáma, EU-s adószám, irányítószám, település, cím, e-mail cím). A foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon túl érkezett számlaigénylések visszautasításra kerülnek.
Foglalások kezelése
Honnan bizonyosodhatok meg arról, hogy a foglalásom sikeres volt?
A foglalás sikeres befejezését követően e-mailen visszaigazolást küldünk Önnek, mely a foglalási számot is tartalmazza. Amennyiben nem kap visszaigazoló e-mailt, kérjük, lépjen be a „Foglalás módosítása” menüpontba, és ellenőrizze a visszaigazolást a rendszerből.
Kérjük, hogy a foglalási számot jegyezze fel. Ennek segítségével foglalását utazása előtt bármikor ellenőrizheti rendszerünkben.
Törölhetem a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően törölheti. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően a parkolási díj egy részét visszatérítjük Önnek. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Módosíthatom a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően bármikor módosíthatja. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően módosítási díjat számítunk fel. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy módosítás esetén az eredeti foglalás törlődik, és a módosítás sikeres lebonyolítását követően a rendszer új visszaigazolást küld.
A foglalásom módosítása, illetve törlése esetén díjat számítanak fel?
Igen, foglalás módosítása vagy törlése esetén a parkolási díj egy bizonyos százalékának megfelelő díj kerül felszámításra, melynek mértéke az egyes termékek esetében eltérő. Kérjük, hogy a termék kiválasztását megelőzően tekintse meg az annak módosítására vagy törlésére vonatkozó százalékos díjat a „További info” gombra kattintva.
Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
Mi a teendő, amikor a parkoló bejáratához érek? A repülőtérre történő megérkezéskor kérjük, hajtson a foglalásban szereplő parkolóhoz. A parkoló bejáratánál található sorompónál várjon néhány másodpercet, ameddig a rendszer leolvassa és felismeri a rendszámát, és parkolójegyet ad.
Mit tegyek, ha nem az előfoglalásban megadott rendszámú autóval érkezem a parkolóba vagy a rendszer nem ismeri fel a foglalásban megadott rendszámot?
Ha más rendszámú autóval érkezik a parkolóba, mint amit az előfoglalás során megadott, vagy a rendszer nem ismeri fel a megadott rendszámot, javasoljuk, hogy a parkolási visszaigazoláson szereplő QR kódot, akár mobiltelefonjáról beolvasva érvényesítse a sorompó előtt vagy pedig hívja közvetlenül a parkoló ügyfélszolgálatát (0-24) a telefonos ikon (segítségkérés) megnyomásával.
Amennyiben másik gépjárművel érkezik és rendelkezik a QR kóddal a rendszámot nem szükséges módosítani a foglalásban.
Mi a teendő, ha az utazást követően visszatértem a parkolóba?
Kihajtáskor kérjük, hogy a bejáratnál kapott jegyet helyezze be a kijáratnál lévő automatába, és a sorompó automatikusan ki fog nyílni.
Mi a teendő, ha a parkolóban nem indul el az autóm?
Fáradjon a Terminál Parkoló közepén található Parkoló Ügyfélszolgálatra, és a parkoló ügyintéző legjobb tudása szerint megpróbál segíteni Önnek.
Mi a teendő, ha visszatéréskor késik a gépem?
Ha késik a gépe, és ebből kifolyólag a foglalásában szereplő kihajtási időpontot túllépi, a foglalásán kívüli időtartamra, a 24 órás periódusok száma alapján parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal.
Mi történik akkor, ha elhagyom a parkolót, majd visszatérek oda?
A parkolót a foglalási időszak során bármikor elhagyhatja, azonban a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőző kihajtás esetén a parkolási díjkülönbözetet nem áll módunkban megtéríteni Önnek. Amennyiben ismételten behajt a parkolóba, ezt az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj ellenében teheti meg.
Mi a teendő akkor, ha előre nem látható okokból a tervezettnél korábban térek vissza az utamról? A kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat visszatérítik?
Amennyiben a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőzően érkezik vissza a parkolóba, a kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat nem áll módunkban megtéríteni. A kijáratnál a sorompó ugyanúgy automatikusan ki fog nyílni, mintha a foglalás utolsó napján távozott volna.
Mi történik, ha az internetes előfoglalásban megadott behajtási időpontot megelőzően érkezem meg a parkolóba?
A rendszer az előfoglalást legfeljebb 4 órával a megadott behajtási időpontot megelőzően, illetve legfeljebb 24 órával a megadott behajtási időpontot követően ismeri fel
Mi a teendő, ha az utazási terveim megváltoznak, és a parkolóba történő behajtást követően meg kívánom hosszabbítani a foglalásban szereplő parkolási időtartamot?
Foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja. Ezt követően a foglalás módosítására, pl.: hosszabbítására, törlésére nincs lehetőség.
Mi történik akkor, ha előre nem látható probléma merül fel az utazás napján, például a járatomat törlik? Törölhető vagy módosítható a foglalásom ebben az esetben?
Foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja. Ezt követően a foglalás módosítására, pl.: hosszabbítására, törlésére nincs lehetőség.
Általános parkolási információk
Milyen nyitva tartassál üzemelnek a parkolók?
Az összes parkolónk folyamatos nyitva tartassál üzemel.
Hogyan tudom megtalálni a foglalásban szereplő parkolót?
A visszaigazoló dokumentum tartalmaz egy a parkolóink elhelyezkedését ábrázoló térképet, illetve a bejáratok GPS koordinátáit.
Mozgássérültek számára hogyan kell parkolóhelyet foglalni az interneten keresztül?
A mozgássérültek számára ugyanúgy kell parkolóhelyeket foglalni, mint bármilyen más ügyfél részére. A foglalásban szereplő parkolóba történő behajtáskor kérjük, hajtson az adott parkolónak a terminálépülethez legközelebb eső részéhez, és keresse a mozgássérültek számára fenntartott parkolóhelyeket.
A parkolókban van érvényben a gépjárműtípusokra vonatkozó korlátozás?
A parkolót használó gépjárművek legfeljebb 6 méter hosszúak lehetnek, és utánfutó vagy vontatmány nem lehet hozzájuk kapcsolva.
Hogyan nyújthatom be a szolgáltatással kapcsolatos panaszomat?
Kérjük, hogy panaszát a parking@bud.hu ügyfélszolgálat e-mail címére küldje meg.
Super Flex
- Olcsó parkolás – foglaljon online!
- 4-9 perc sétára a termináltól.
- Ingyenesen módosítható.
Törlés: A foglalás törlése esetén az ár 20%-a kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történo behajtás elott legkésobb 6 órával törölheti.
Módosítás: A foglalás módosítása esetén módosítási díj nem kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történo behajtás elott legkésobb 6 órával módosíthatja.
Jármure vonatkozó eloírások: 6 méternél hosszabb vagy utánfutóval ellátott jármuvek nem hajthatnak be ebbe a parkolóba.
Aszfaltozott parkoló.
Parkolás – gyakran ismétlődő kérdések
A Budapest Airport parkoló foglalási rendszere egyszerű és gyors. Az alábbiakban olyan információkat foglaltunk össze, amelyek a parkolással, illetve a foglalásokkal kapcsolatosan ügyfeleink hasznára lehetnek.
- Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
- Pénzügyek
- Foglalások kezelése
- Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
- Általános parkolási információk
Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
Mennyivel előre lehetséges foglalni?
Parkolóhelyek foglalása a foglalásban megadott behajtási időpontot legalább 6 (hat) órával, de legfeljebb 12 (tizenkettő) hónappal megelőző időpontban lehetséges.
A foglalás révén az időközben bekövetkező esetleges árváltozások Önre nem vonatkoznak.
Mi a legrövidebb és leghosszabb előre foglalható parkolási időtartam?
24 (huszonnégy) óránál rövidebb, illetve 60 (hatvan) napnál hosszabb időtartamra vonatkozóan foglalás nem bonyolítható.
Hogyan történik a parkolási díj kiszámítása?
A parkolási díjak 24 órás időszakokra vonatkoznak. A foglalás keretében felszámított „napok” (24 órás időszakok) számát az Ön által a foglalás során megadott időpontok alapján számítjuk ki. Ha azonban a parkolóba történő behajtás, illetve az onnan történő kihajtás tényleges időpontja eltér az előzetesen megadottól, és ennek eredményeképpen a parkolás időtartama a foglaláshoz képest egy újabb 24 órás időszakba átnyúlik, akkor ezen időszak után az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj fizetendő. Az árak magyar forintban értendők, és a mindenkori áfát is magukban foglalják. A Budapest Airport Zrt. foglalási vagy kártyahasználati díjat nem számít fel.
Mi az oka annak, hogy a kívánt parkolóra a foglalás során nem ad árajánlatot a rendszer?
Ha egy bizonyos, Ön által kiválasztott parkolóra nem ad árajánlatot a rendszer a foglalás során, akkor valószínűleg abban a parkolóban nem állnak rendelkezésre szabad, előre foglalható parkolóhelyek, esetleg az Ön által megadott minimális parkolási idő nem felel meg az adott parkoló használati feltételeinek.
Mi a teendő, ha a foglalási folyamat végén nem kapom meg a visszaigazolást, vagy az azt tartalmazó e-mailt?
Ebben az esetben a foglalás lebonyolítása nem volt sikeres, és a folyamatot meg kell ismételni.
Amennyiben az internetes felületen a foglalást sikeresen lebonyolította, de a visszaigazolást tartalmazó e-mailt nem kapta meg, ellenőrizze, hogy a vírusirtója nem blokkol-e bizonyos leveleket, vagy minősít bizonyos leveleket nem kívánatosnak (spam).
Pénzügyek
Milyen fizetési módok lehetségesek?
A Budapest Airport Zrt. rendszere MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron és American Express bankkártyákat fogad el.
Hogyan igényelhetek áfás számlát?
Az ÁFÁ-s számla igénylés közvetlenül a foglalás visszaigazolási felületen az ÁFÁ-s számla igénylés gombra kattintással indítható el, mely során meg kell adni a számla kiállításához szükséges adatokat (társaság neve, társaság adószáma, EU-s adószám, irányítószám, település, cím, e-mail cím). Amennyiben az ügyfél a számlaigénylést a foglalás visszaigazolási felületen elmulasztja, úgy foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon belül továbbra is lehetősége van számlaigénylésre e-mailben a vatprebooking@bud.hu e-mail címen keresztül az előzőekben meghatározott adatok elküldésével (foglalási azonosító, társaság neve, társaság adószáma, EU-s adószám, irányítószám, település, cím, e-mail cím). A foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon túl érkezett számlaigénylések visszautasításra kerülnek.
Foglalások kezelése
Honnan bizonyosodhatok meg arról, hogy a foglalásom sikeres volt?
A foglalás sikeres befejezését követően e-mailen visszaigazolást küldünk Önnek, mely a foglalási számot is tartalmazza. Amennyiben nem kap visszaigazoló e-mailt, kérjük, lépjen be a „Foglalás módosítása” menüpontba, és ellenőrizze a visszaigazolást a rendszerből.
Kérjük, hogy a foglalási számot jegyezze fel. Ennek segítségével foglalását utazása előtt bármikor ellenőrizheti rendszerünkben.
Törölhetem a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően törölheti. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően a parkolási díj egy részét visszatérítjük Önnek. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Módosíthatom a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően bármikor módosíthatja. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően módosítási díjat számítunk fel. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy módosítás esetén az eredeti foglalás törlődik, és a módosítás sikeres lebonyolítását követően a rendszer új visszaigazolást küld.
A foglalásom módosítása, illetve törlése esetén díjat számítanak fel?
Igen, foglalás módosítása vagy törlése esetén a parkolási díj egy bizonyos százalékának megfelelő díj kerül felszámításra, melynek mértéke az egyes termékek esetében eltérő. Kérjük, hogy a termék kiválasztását megelőzően tekintse meg az annak módosítására vagy törlésére vonatkozó százalékos díjat a „További info” gombra kattintva.
Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
Mi a teendő, amikor a parkoló bejáratához érek? A repülőtérre történő megérkezéskor kérjük, hajtson a foglalásban szereplő parkolóhoz. A parkoló bejáratánál található sorompónál várjon néhány másodpercet, ameddig a rendszer leolvassa és felismeri a rendszámát, és parkolójegyet ad.
Mit tegyek, ha nem az előfoglalásban megadott rendszámú autóval érkezem a parkolóba vagy a rendszer nem ismeri fel a foglalásban megadott rendszámot?
Ha más rendszámú autóval érkezik a parkolóba, mint amit az előfoglalás során megadott, vagy a rendszer nem ismeri fel a megadott rendszámot, javasoljuk, hogy a parkolási visszaigazoláson szereplő QR kódot, akár mobiltelefonjáról beolvasva érvényesítse a sorompó előtt vagy pedig hívja közvetlenül a parkoló ügyfélszolgálatát (0-24) a telefonos ikon (segítségkérés) megnyomásával.
Amennyiben másik gépjárművel érkezik és rendelkezik a QR kóddal a rendszámot nem szükséges módosítani a foglalásban.
Mi a teendő, ha az utazást követően visszatértem a parkolóba?
Kihajtáskor kérjük, hogy a bejáratnál kapott jegyet helyezze be a kijáratnál lévő automatába, és a sorompó automatikusan ki fog nyílni.
Mi a teendő, ha a parkolóban nem indul el az autóm?
Fáradjon a Terminál Parkoló közepén található Parkoló Ügyfélszolgálatra, és a parkoló ügyintéző legjobb tudása szerint megpróbál segíteni Önnek.
Mi a teendő, ha visszatéréskor késik a gépem?
Ha késik a gépe, és ebből kifolyólag a foglalásában szereplő kihajtási időpontot túllépi, a foglalásán kívüli időtartamra, a 24 órás periódusok száma alapján parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal.
Mi történik akkor, ha elhagyom a parkolót, majd visszatérek oda?
A parkolót a foglalási időszak során bármikor elhagyhatja, azonban a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőző kihajtás esetén a parkolási díjkülönbözetet nem áll módunkban megtéríteni Önnek. Amennyiben ismételten behajt a parkolóba, ezt az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj ellenében teheti meg.
Mi a teendő akkor, ha előre nem látható okokból a tervezettnél korábban térek vissza az utamról? A kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat visszatérítik?
Amennyiben a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőzően érkezik vissza a parkolóba, a kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat nem áll módunkban megtéríteni. A kijáratnál a sorompó ugyanúgy automatikusan ki fog nyílni, mintha a foglalás utolsó napján távozott volna.
Mi történik, ha az internetes előfoglalásban megadott behajtási időpontot megelőzően érkezem meg a parkolóba?
A rendszer az előfoglalást legfeljebb 4 órával a megadott behajtási időpontot megelőzően, illetve legfeljebb 24 órával a megadott behajtási időpontot követően ismeri fel
Mi a teendő, ha az utazási terveim megváltoznak, és a parkolóba történő behajtást követően meg kívánom hosszabbítani a foglalásban szereplő parkolási időtartamot?
Foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja. Ezt követően a foglalás módosítására, pl.: hosszabbítására, törlésére nincs lehetőség.
Mi történik akkor, ha előre nem látható probléma merül fel az utazás napján, például a járatomat törlik? Törölhető vagy módosítható a foglalásom ebben az esetben?
Foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja. Ezt követően a foglalás módosítására, pl.: hosszabbítására, törlésére nincs lehetőség.
Általános parkolási információk
Milyen nyitva tartassál üzemelnek a parkolók?
Az összes parkolónk folyamatos nyitva tartassál üzemel.
Hogyan tudom megtalálni a foglalásban szereplő parkolót?
A visszaigazoló dokumentum tartalmaz egy a parkolóink elhelyezkedését ábrázoló térképet, illetve a bejáratok GPS koordinátáit.
Mozgássérültek számára hogyan kell parkolóhelyet foglalni az interneten keresztül?
A mozgássérültek számára ugyanúgy kell parkolóhelyeket foglalni, mint bármilyen más ügyfél részére. A foglalásban szereplő parkolóba történő behajtáskor kérjük, hajtson az adott parkolónak a terminálépülethez legközelebb eső részéhez, és keresse a mozgássérültek számára fenntartott parkolóhelyeket.
A parkolókban van érvényben a gépjárműtípusokra vonatkozó korlátozás?
A parkolót használó gépjárművek legfeljebb 6 méter hosszúak lehetnek, és utánfutó vagy vontatmány nem lehet hozzájuk kapcsolva.
Hogyan nyújthatom be a szolgáltatással kapcsolatos panaszomat?
Kérjük, hogy panaszát a parking@bud.hu ügyfélszolgálat e-mail címére küldje meg.
Super Flex
- Olcsó parkolás – foglaljon online!
- 8-10 perc sétára a termináltól.
- Ingyenesen módosítható.
Törlés: A foglalás törlése esetén az ár 20%-a kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 6 órával törölheti.
Módosítás: A foglalás módosítása esetén módosítási díj nem kerül felszámításra.
Foglalását a parkolóba történő behajtás előtt legkésőbb 6 órával módosíthatja.
Járműre vonatkozó előírások: 6 méternél hosszabb vagy utánfutóval ellátott járművek nem hajthatnak be ebbe a parkolóba.
Minőségi murvás parkoló jelölt parkolóhelyekkel és aszfaltozott járdákkal.
Parkolás – gyakran ismétlődő kérdések
A Budapest Airport parkoló foglalási rendszere egyszerű és gyors. Az alábbiakban olyan információkat foglaltunk össze, amelyek a parkolással, illetve a foglalásokkal kapcsolatosan ügyfeleink hasznára lehetnek.
- Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
- Pénzügyek
- Foglalások kezelése
- Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
- Általános parkolási információk
Parkolóhely-foglalás az interneten keresztül
Mennyivel előre lehetséges foglalni?
Parkolóhelyek foglalása a foglalásban megadott behajtási időpontot legalább 6 (hat) órával, de legfeljebb 12 (tizenkettő) hónappal megelőző időpontban lehetséges.
A foglalás révén az időközben bekövetkező esetleges árváltozások Önre nem vonatkoznak.
Mi a legrövidebb és leghosszabb előre foglalható parkolási időtartam?
24 (huszonnégy) óránál rövidebb, illetve 60 (hatvan) napnál hosszabb időtartamra vonatkozóan foglalás nem bonyolítható.
Hogyan történik a parkolási díj kiszámítása?
A parkolási díjak 24 órás időszakokra vonatkoznak. A foglalás keretében felszámított „napok” (24 órás időszakok) számát az Ön által a foglalás során megadott időpontok alapján számítjuk ki. Ha azonban a parkolóba történő behajtás, illetve az onnan történő kihajtás tényleges időpontja eltér az előzetesen megadottól, és ennek eredményeképpen a parkolás időtartama a foglaláshoz képest egy újabb 24 órás időszakba átnyúlik, akkor ezen időszak után az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj fizetendő. Az árak magyar forintban értendők, és a mindenkori áfát is magukban foglalják. A Budapest Airport Zrt. foglalási vagy kártyahasználati díjat nem számít fel.
Mi az oka annak, hogy a kívánt parkolóra a foglalás során nem ad árajánlatot a rendszer?
Ha egy bizonyos, Ön által kiválasztott parkolóra nem ad árajánlatot a rendszer a foglalás során, akkor valószínűleg abban a parkolóban nem állnak rendelkezésre szabad, előre foglalható parkolóhelyek, esetleg az Ön által megadott minimális parkolási idő nem felel meg az adott parkoló használati feltételeinek.
Mi a teendő, ha a foglalási folyamat végén nem kapom meg a visszaigazolást, vagy az azt tartalmazó e-mailt?
Ebben az esetben a foglalás lebonyolítása nem volt sikeres, és a folyamatot meg kell ismételni.
Amennyiben az internetes felületen a foglalást sikeresen lebonyolította, de a visszaigazolást tartalmazó e-mailt nem kapta meg, ellenőrizze, hogy a vírusirtója nem blokkol-e bizonyos leveleket, vagy minősít bizonyos leveleket nem kívánatosnak (spam).
Pénzügyek
Milyen fizetési módok lehetségesek?
A Budapest Airport Zrt. rendszere MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron és American Express bankkártyákat fogad el.
Hogyan igényelhetek áfás számlát?
Az ÁFÁ-s számla igénylés közvetlenül a foglalás visszaigazolási felületen az ÁFÁ-s számla igénylés gombra kattintással indítható el, mely során meg kell adni a számla kiállításához szükséges adatokat (társaság neve, társaság adószáma, EU-s adószám, irányítószám, település, cím, e-mail cím). Amennyiben az ügyfél a számlaigénylést a foglalás visszaigazolási felületen elmulasztja, úgy foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon belül továbbra is lehetősége van számlaigénylésre e-mailben a vatprebooking@bud.hu e-mail címen keresztül az előzőekben meghatározott adatok elküldésével (foglalási azonosító, társaság neve, társaság adószáma, EU-s adószám, irányítószám, település, cím, e-mail cím). A foglalási munkafolyamat sikeres befejezésének dátumától számított 8 (nyolc) naptári napon túl érkezett számlaigénylések visszautasításra kerülnek.
Foglalások kezelése
Honnan bizonyosodhatok meg arról, hogy a foglalásom sikeres volt?
A foglalás sikeres befejezését követően e-mailen visszaigazolást küldünk Önnek, mely a foglalási számot is tartalmazza. Amennyiben nem kap visszaigazoló e-mailt, kérjük, lépjen be a „Foglalás módosítása” menüpontba, és ellenőrizze a visszaigazolást a rendszerből.
Kérjük, hogy a foglalási számot jegyezze fel. Ennek segítségével foglalását utazása előtt bármikor ellenőrizheti rendszerünkben.
Törölhetem a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően törölheti. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően a parkolási díj egy részét visszatérítjük Önnek. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Módosíthatom a foglalásomat, amennyiben az utazási terveim megváltoznak?
A „Foglalás módosítása” internetes menüpont segítségével foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően bármikor módosíthatja. Ez esetben, az Ön által választott termékhez kapcsolódó feltételektől függően módosítási díjat számítunk fel. Ez alól egyes, jelentős árengedményt biztosító termékek kivételt képeznek; ezek törlésére, illetve megváltoztatására nincs lehetőség.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy módosítás esetén az eredeti foglalás törlődik, és a módosítás sikeres lebonyolítását követően a rendszer új visszaigazolást küld.
A foglalásom módosítása, illetve törlése esetén díjat számítanak fel?
Igen, foglalás módosítása vagy törlése esetén a parkolási díj egy bizonyos százalékának megfelelő díj kerül felszámításra, melynek mértéke az egyes termékek esetében eltérő. Kérjük, hogy a termék kiválasztását megelőzően tekintse meg az annak módosítására vagy törlésére vonatkozó százalékos díjat a „További info” gombra kattintva.
Teendők be- és kihajtáskor, illetve a parkolóban
Mi a teendő, amikor a parkoló bejáratához érek? A repülőtérre történő megérkezéskor kérjük, hajtson a foglalásban szereplő parkolóhoz. A parkoló bejáratánál található sorompónál várjon néhány másodpercet, ameddig a rendszer leolvassa és felismeri a rendszámát, és parkolójegyet ad.
Mit tegyek, ha nem az előfoglalásban megadott rendszámú autóval érkezem a parkolóba vagy a rendszer nem ismeri fel a foglalásban megadott rendszámot?
Ha más rendszámú autóval érkezik a parkolóba, mint amit az előfoglalás során megadott, vagy a rendszer nem ismeri fel a megadott rendszámot, javasoljuk, hogy a parkolási visszaigazoláson szereplő QR kódot, akár mobiltelefonjáról beolvasva érvényesítse a sorompó előtt vagy pedig hívja közvetlenül a parkoló ügyfélszolgálatát (0-24) a telefonos ikon (segítségkérés) megnyomásával.
Amennyiben másik gépjárművel érkezik és rendelkezik a QR kóddal a rendszámot nem szükséges módosítani a foglalásban.
Mi a teendő, ha az utazást követően visszatértem a parkolóba?
Kihajtáskor kérjük, hogy a bejáratnál kapott jegyet helyezze be a kijáratnál lévő automatába, és a sorompó automatikusan ki fog nyílni.
Mi a teendő, ha a parkolóban nem indul el az autóm?
Fáradjon a Terminál Parkoló közepén található Parkoló Ügyfélszolgálatra, és a parkoló ügyintéző legjobb tudása szerint megpróbál segíteni Önnek.
Mi a teendő, ha visszatéréskor késik a gépem?
Ha késik a gépe, és ebből kifolyólag a foglalásában szereplő kihajtási időpontot túllépi, a foglalásán kívüli időtartamra, a 24 órás periódusok száma alapján parkolási díjat számítunk fel, amely megegyezik az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díjjal.
Mi történik akkor, ha elhagyom a parkolót, majd visszatérek oda?
A parkolót a foglalási időszak során bármikor elhagyhatja, azonban a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőző kihajtás esetén a parkolási díjkülönbözetet nem áll módunkban megtéríteni Önnek. Amennyiben ismételten behajt a parkolóba, ezt az adott parkolóban az adott időpontban érvényes parkolási díj ellenében teheti meg.
Mi a teendő akkor, ha előre nem látható okokból a tervezettnél korábban térek vissza az utamról? A kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat visszatérítik?
Amennyiben a foglalásában szereplő kihajtási időpontot megelőzően érkezik vissza a parkolóba, a kihasználatlan időszakra vonatkozó parkolási díjat nem áll módunkban megtéríteni. A kijáratnál a sorompó ugyanúgy automatikusan ki fog nyílni, mintha a foglalás utolsó napján távozott volna.
Mi történik, ha az internetes előfoglalásban megadott behajtási időpontot megelőzően érkezem meg a parkolóba?
A rendszer az előfoglalást legfeljebb 4 órával a megadott behajtási időpontot megelőzően, illetve legfeljebb 24 órával a megadott behajtási időpontot követően ismeri fel
Mi a teendő, ha az utazási terveim megváltoznak, és a parkolóba történő behajtást követően meg kívánom hosszabbítani a foglalásban szereplő parkolási időtartamot?
Foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja. Ezt követően a foglalás módosítására, pl.: hosszabbítására, törlésére nincs lehetőség.
Mi történik akkor, ha előre nem látható probléma merül fel az utazás napján, például a járatomat törlik? Törölhető vagy módosítható a foglalásom ebben az esetben?
Foglalását legalább 6 órával a parkolóba történő behajtás időpontját megelőzően módosíthatja. Ezt követően a foglalás módosítására, pl.: hosszabbítására, törlésére nincs lehetőség.
Általános parkolási információk
Milyen nyitva tartassál üzemelnek a parkolók?
Az összes parkolónk folyamatos nyitva tartassál üzemel.
Hogyan tudom megtalálni a foglalásban szereplő parkolót?
A visszaigazoló dokumentum tartalmaz egy a parkolóink elhelyezkedését ábrázoló térképet, illetve a bejáratok GPS koordinátáit.
Mozgássérültek számára hogyan kell parkolóhelyet foglalni az interneten keresztül?
A mozgássérültek számára ugyanúgy kell parkolóhelyeket foglalni, mint bármilyen más ügyfél részére. A foglalásban szereplő parkolóba történő behajtáskor kérjük, hajtson az adott parkolónak a terminálépülethez legközelebb eső részéhez, és keresse a mozgássérültek számára fenntartott parkolóhelyeket.
A parkolókban van érvényben a gépjárműtípusokra vonatkozó korlátozás?
A parkolót használó gépjárművek legfeljebb 6 méter hosszúak lehetnek, és utánfutó vagy vontatmány nem lehet hozzájuk kapcsolva.
Hogyan nyújthatom be a szolgáltatással kapcsolatos panaszomat?
Kérjük, hogy panaszát a parking@bud.hu ügyfélszolgálat e-mail címére küldje meg.